RSS

Först ut 2009

03 Jan

Nyårsdagen tillbringades med en perfekt ”dagen efter-bok”, som jag nästan sträckläste (svårt att helt göra det helhjärtat med man, barn och husdjur). Jag pratar förstås om första boken om Bella och Edward av Stephanie Meyer, Om jag kunde drömma! Det känns som om jag är sist ut att läsa den här serien. Mitt intresse var, ska jag erkänna, ganska svalt när jag först hördes tala om böckerna. Men så hörde jag mer och mer om dem (det mesta positivt!) och till slut blev de ”måste-läsning” för mig! Och jag tror att Nyårsdagen var en perfekt dag att börja med del 1 av serien. Det är återhållsam passion och omöjlig kärlek mellan klumpiga Bella och undersköna vampyren Edward. Lite Barbara Cartland-känsla med smäktande kärlek men lite verkstad. Och idag läste jag ut del 2, När jag hör din röst i vilken Bella dessutom blir nära vän med en varulv…  Hå hå ja ja!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 januari, 2009 i Böcker, Ungdomar

 

Etiketter: , ,

Kommentera

