RSS

Tävling hos mig, om ni vill!

04 Sep

Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att bloggen har fyllt ett år! För att fira detta så tänkte jag lotta ut ett bokpaket bestående av fem böcker. Dessa är:

Stygn av Antonya Nelson: ”Stygn är en novellsamling där vi får ta del av intelligenta och klarsynta berättelser om kvinnor i olika skeden i livet. Antonya Nelson utforskar familjebegreppet från en myriad vinklar. Berättelserna är förlagda till USA:s mellanvästern och innehåller mörka porträtt av människor i moraliska dilemman, gråzoner och oklara omständigheter.”

Dockmakaren av Michael Connelly: ”När Harry Bosch för fyra år sedan sköt ihjäl Norman Church var alla inom polisen övertygade om att  jakten på seriemördaren ‘Dockmakaren’ var över. Men nu står Bosch inför rätta – Churchs änka hävdar att han sköt fel man, och till sin hjälp har han den knivskarpa advokaten Honey Chandler. Och samma dag som rättegången inleds får polisen ett brev som berättar om ett mord med ‘Dockmakarens’ omisskännliga signatur (…)”

Starter for ten av David Nicholls: ”It’s 1985 and Brian Jackson has arrived at university with a burning ambition – to make it onto TV’s foremost general knowledge quiz. But no sooner has he embarked on ‘The Challenge’ than he finds himself falling hopelessly in love with his teammate, the beautiful and charismatic would-be actress Alice Harbinson.”

Jenny Häggs mamma solar brösten i sovrummet av Ida Säll: ”(…) ett färgsprakande album som samlar spridda minnebilder från några år under 1980- och 90-talet. I sjuttio texter sammanfattas en barndom bebodd av mammor, pappor, brorsor, katter, hamstrar, leguaner och hjältar.”

Den här historien av Alessandro Baricco: ”Han är nitton år när han deltar i alget vid Caporetto, en av första världskrigets blodigaste bataljer. Han är tjugofem år när han möter sitt livs kärlek. Den här historien är hans historia.” (av författaren till uppmärksammade Silke)

Regler: För att vinna vill jag att ni skriver om tävlingen på er blogg/hemsida och länkar till inlägget i kommentarsfältet här nedan, så att jag kan hitta er sedan. Sista tävlingsdagen är den 19 september – därefter lottar jag ut en ensam vinnare.

PS. Böckerna är olästa och i nyskick.

 

 
20 kommentarer

Publicerat av på 4 september, 2009 i Tävlingar

 

20 svar till “Tävling hos mig, om ni vill!

  1. snowflake

    4 september, 2009 at 17:36

    Hej mrs E, en fråga bara: Vet du varför jag har ett stort vitt tomrum på tre, fyra decimeter mellan sista raden i din text och ”This entry was posted… etc”-rutan? Är det du som vill ha det så, eller finns det nån bild eller nåt som jag inte ser?

     
    • frue

      4 september, 2009 at 19:14

      Åh! Det är mitt fel. Ska försöka åtgärda det senare ikväll (upptäckte det först nu). Tjusigt att du kallar mig mrs! 😉

       
  2. violen

    4 september, 2009 at 21:56

    Klart jag vill vinna böckerna!!!!!

    Jag har länkat från min sida

     
  3. Lilla O

    4 september, 2009 at 22:04

    Klart jag vill tävla, ska skriva i min blogg och länka strax!

     
  4. snowflake

    5 september, 2009 at 12:37

    Ojdå, jag var så säker på att du hette mrs E, konstigt. 😉

     
  5. Karma

    6 september, 2009 at 16:40

    Åh, jag vill jättegärna vinna så jag är med 🙂
    Här är inlägget på min blogg. http://karma-design.blogspot.com/2009/09/jag-vill-vinna-bocker.html

     
  6. evamar - tävlingsblogg

    6 september, 2009 at 16:53

    Oj, en boktävling! Jag som både är bok- och tävlingstok är såklart med.

    Du har en länk i min tävlingsblogg:

    http://evamar.blogg.se/2009/september/bocker-19-september.html

     
  7. evamar - tävlingsblogg

    6 september, 2009 at 16:54

    Undrar om min kommentar bara försvann eller om den är på väg i cyberspace nånstans. Jag är ju angelägen om att vara med så jag ber om ursäkt om det blir spammigt.

    http://evamar.blogg.se/2009/september/bocker-19-september.html

     
  8. Sugar and Spice

    6 september, 2009 at 18:27

    Jag vill vara med och tävla. Böcker är alltid trevligt. Jag har länkat här: http://sugar-sugarandspice.blogspot.com/2009/09/vinn-bokpaket.html

     
  9. Gabbies

    6 september, 2009 at 20:32

    Hej! Jag är gärna med och tävlar. Min länk: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/september/bocker.html

    Hoppas på turen!

    Fortsatt trevlig söndag!

     
  10. Lotta Fröjd

    6 september, 2009 at 20:56

    Jag är jättegärna med och tävlar!

    Här har jag länkat:
    http://deliquate.blogg.se/2009/september/bokpaket.html

    Kram

     
  11. Annas tävlingsblogg

    6 september, 2009 at 21:38

    Jag älskar böcker och är gärna med och tävlar, jag har länkat här

    http://molnboanna.blogg.se/2009/september/vinn-bocker-1.html

     
  12. Jessie

    7 september, 2009 at 13:33

    Åh Grattis till 1 år! Så kul med en utlottning av böcker! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/september/vinn-bocker-2.html#comment

    Ha det så bra!
    /Jessica

     
  13. Erika-mode-foto-pyssel

    7 september, 2009 at 15:24

    Jag är med och har länkat på http://www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

     
  14. Lillan

    7 september, 2009 at 20:31

    lite mysig höstläsning skulle sitta fin fint. klat jag är med. har länat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/september/bocker-1.html

     
  15. Malin

    8 september, 2009 at 12:34

    Vill självklart vara med även jag! Lite nya böcker i höstmörkret tackar jag absolut inte nej till 🙂
    Länkar också vidare givetvis på: http://villduvinna.blogg.se/2009/september/bocker.html

    Håller tummarna! Ha det bra så länge!
    Kram Malin

     
  16. Kashaya

    10 september, 2009 at 01:48

    Jag är väldigt gärna med och har länkat här

    http://kashayatavlar.blogspot.com/2009/09/tavla-om-bocker.html

     
  17. violen igen

    17 september, 2009 at 10:20

    hej min vanliga sida krånglar så jag länkar till min nya boksida och vill vara med och tävla som du redan vet!

     

Kommentera

