RSS

Från en skotte till en annan

23 Sep

The Complaints HB CS1 rev.inddMin älskade hade med sig en present från sin Skottlandsresa – gissa vad? Jo, Ian Rankins senaste, The Complaints! Rebus är pensionerad och den nye deckarhjälten heter Malcolm Fox och jobbar just på The Complaints, d v s avdelningen för internutredning. Jag har precis bara börjat, men det bådar gott. Lite kul att boken utspelar sig i februari i år – då var jag nämligen i Edinburgh och liksom Malcolm Fox såg jag staden invaderas av rugbyfans (Six Nation spelades nämligen precis där, precis då)!

Jag är faktiskt lite kär i Rankin, tycker han verkar så himla sympatisk. och jag har höga förväntningar på den här boken. Det måste vara mycket bra om jag ska kunna glömma Rebus!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 september, 2009 i Böcker, Deckare

 

Kommentera

