RSS

Hej hemliga bokvän!

03 Nov

Idag är en så’n dag då jag inte alls har känt mig på topp. Imorse mådde jag illa och fick knappt i mig nån frukost. Halv 10-kaffet byttes mot grönt te med citron. Och så har jag frusit. Men så kommer jag hem med ungar och tunga kassar och hittar det tredje Pocket & Prassel – paketet i brevlådan! Lycka!

Och den här gången tror jag att min kära hemliga bokvän har överträffat sig själv. Snacka om la grande final! Jag fick två pocketböcker: Alice Munros Kärlek vänskap hat och Delphine de Vigans No och jag. Ingen har jag läst och båda VILL jag läsa – vilken lyckad kombo! Jag måste säga att du verkligen har fingertoppskänsla för vilken typ av böcker jag gillar! Men inte nog med detta, där låg dessutom tre olika kryddblandningar, gojibär (aldrig smakat men tror de blir smaskens i müslin!), Center mörk, Lindts mörka choklad med moussefyllning SAMT en burk Kusmi-te (mitt favvo-te!). Och jag mådde genast MYCKET MYCKET bättre! Tack så jättemycket!!!

Med kortet fick jag några ledtrådar så nu ska jag ut på surf-span! 🙂

 
6 kommentarer

Publicerat av på 3 november, 2009 i Kuriosa

 

6 svar till “Hej hemliga bokvän!

  1. Den hemliga bokvännen

    3 november, 2009 at 20:28

    Vad glad jag blir att du är nöjd med ditt paket. Det har varit jättekul att skicka till dig och försöka få till böcker som skulle passa. Första boken var ju en önskebok så den var ju ingen konst. Ang. gojibären så köpte jag sådana till mig själv också (hade aldrig testat dem innan) och kan inte säga att jag tycker de är jättegoda tyvärr. Men de fungerar hyfsat med musli. Och de påstås ju vara jättenyttiga…

    Jag kollar in din blogg när jag ser att den uppdaterats så du kommer inte bli av med mig helt.

     
    • [Blocked by CFC] frue

      8 november, 2009 at 15:44

      Hej igen! Jag har surfat runt bland alla deltagare, men har kammat noll. Jag svävar fortfarande i ovisshet om vem du är. Kul att du vill komma tillbaka hit!

       
  2. Den hemliga bokvännen

    8 november, 2009 at 21:53

    Aha, då är jag fortfarande hemlig. Jag återkommer med mer ledtrådar när skicka-perioden är över. Själv väntar jag med spänning på mitt tredje paket.

     
  3. Hemliga bokvännen

    16 november, 2009 at 09:54

    Hej igen! Jag hoppas helgen har varit bra. En ny ledtråd… jag var på bokmässan i Örebro i lördags (men jag har sett att åtminstone en till av Pocket- och prasseldeltagarna varit där) så det är inte bara jag som skrivit om det.

     
  4. Cissi

    16 november, 2009 at 23:03

    Du gissade helt rätt! Det har varit kul att fundera ut böcker till dig och gott prassel och jag kan bara hoppas att böckerna är bra. Jag har beställt Alice Munros bok till mig själv också som snart borde dyka upp. Men min hög med olästa böcker växer oroväckande så det kan ta ett tag.

    Ha det så jättebra nu!

     
    • frue

      17 november, 2009 at 19:39

      Tack igen för alla fina paket du har skickat! Jag är väldigt glad över allt jag fått! Nu ska jag kolla in din blogg lite bättre. Hoppas vi ses fler gånger! 🙂

       

Kommentera

