RSS

Tack, Boksnoken!

02 Feb

kreativbloggerDen här fina utmärkelsen till höger har jag fått av Boksnoken! Jag känner mig självklart mycket hedrad så tack för den! Motiveringen som Boksnoken ger de bokbloggar hon valt är denna: ”Jag skickar awarden vidare till följande bloggare (med risk för att de redan fått denna award), helt enkelt för att jag gillar deras bloggar, tittar in hos dem mer eller mindre regelbundet (även om jag är lite dålig på att kommentera ) och har fått en del bra boktips av dem.” Fint som snus, tycker jag!

Reglerna är följande (om man accepterar utmärkelsen):

  • Kopiera ”awarden” till din blogg.
  • Länka till den som gav dig ”awarden”.
  • Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
  • Välj 7 andra bloggare som du skickar ”awarden” vidare till och länka dem.
  • Skriv en kommentar i deras bloggar så att utmärkelsen uppmärksammas
  • Först: 7 saker du inte visste om mig:

    1. Jag håller alltid gaffeln i höger hand och kniven i vänster, trots att jag är högerhänt.

    2. Jag blev en gång utkörd av en lärare eftersom jag bräkte i klassrummet (läraren kallades alltid för Geten bakom ryggen, något han visste och inte gillade)

    3. Jag är släkt med Yvonne Ryding på långt håll.

    4. Jag såg Nirvana något år innan Curt Cobain dog.

    5. Jag tågluffade genom Serbien och Kroatien under inbördeskriget -93.

    6. Jag har varit au-pair i Italien.

    7. Jag hade alltid kort hår som liten eftersom jag inte fick ha långt hår för min mamma (!).

    Jag vet att den här utmärkelsen har cirkulerat på många bloggar redan och tyvärr har jag dålig koll på vilka som redan fått den, men man kan väl få 7 nya intressanta fakta då?! 🙂 Så, utan inbördes ordning:

    Amy Mitt liv i text och bild  – Amy var personen som jag fick mitt första paket av i mitt allra första pocketbyte! Efter det så brukar jag titta in på hennes blogg då och då. För att kolla läget.

    CissiBokstunder  – Och Cissi var min andra erfarenhet av pocketbyte och hon lyckades hitta fyra böcker som verkligen skapade lässug! Vet fortfarande inte riktigt hur hon kunde pricka in dem så rätt?

    Boktoka ger mig alltid nya tips och välskrivna recensioner! Och jag är fascinerad över hur ofta vi har läst samma bok mer eller mindre samtidigt, utan att veta om det. Och så upptäcker vi det när båda bloggar om boken nästan på minuten. Vi tycker inte alltid lika, så det blir alltid intressant att läsa hennes upplevelser.

    Utlandsmamman – Vicky som bloggar om sitt liv i Norditalien. Otroligt intressant och jag beundrar henne som vågat ta steget! Jag har också bott i Italien (visserligen bara sex månader) så det är extra roligt att läsa om hennes italienska vardag av den anledningen.

    Maria Nygård och hennes Bokbloggen – för att jag är så imponerad över hennes arbete med bokbloggar.nu – den är väl kreativ om något! Och så blir jag lite småavis på hennes driftighet, hon är ju inte ens färdig bibliotekarie än! Var ska detta sluta? (Lyckostar ni som blir hennes framtida arbetskamrater)

    Subjektiva Olivia – Gillar bloggnamnet, gillar inläggen, gillar allt!

    Paulas böcker  – är en ganska nyupptäckt bekantskap som gav mersmak!

     

     
    9 kommentarer

    Publicerat av på 2 februari, 2010 i Kuriosa

     

    9 svar till “Tack, Boksnoken!

    1. Olivia

      3 februari, 2010 at 00:28

      Tack tack! Vad kul att du gillar min blogg! Jag hade inte besökt din blogg tidigare, men det kommer jag att göra fortsättningsvis. Tack igen!

       
    2. Paula

      3 februari, 2010 at 00:54

      Tack för awarden! Det är alltid roligt när någon uppskattar det man gör!

      / Paula

       
    3. Vicky

      3 februari, 2010 at 13:42

      Hej och stort tack!
      Det var extra kul att få en utmärkelse av en ”hemlig läsare” 🙂 Jag ska fundera lite på vad ska hitta på för intressanta fakta och sedan lägga upp den på min blogg.
      Ha en bra dag!

       
    4. Amy

      3 februari, 2010 at 17:53

      Tack så jättemkt! Min första award! =)
      Jag har din blogg på favoriter och gör precis som du skrev, kollar läget då och då. =)

       
    5. Boktoka

      4 februari, 2010 at 00:59

      Stort tack för utmärkelsen!!! Jag är väldigt glad och rörd. Jag brukar ju inte lägga upp så mycket annat än recensioner hos mig, men jag ska ta en funderare till på hur jag ska göra med denna fina utmärkelse.

      Nu läser jag Supernova. Vad läser du? Eller har vi hamnat ur fas med varandra?

       
    6. frue

      4 februari, 2010 at 22:25

      Olivia: Vad kul att du vill komma tillbaka!
      Boktoka: Ja, lite ur fas är vi allt. Jag har redan läst Supernova (och fick en kommentar av författaren!), gillade jättemycket. Mycket nyfiken på vad du har att säga om boken!

       
    7. Bokomaten

      5 februari, 2010 at 12:59

      Vad roligt, jag äter också omvänt. Något som sitter i från när man var liten och bara åt med gaffel ibland kanske.:)

      Minns faktiskt precis vad jag gjorde när jag fick veta att Cobain hade dött. Jag stod på torget i vår stad, på väg till biblioteket, tro´t eller ej, och såg löpsedeln. Var en solig dag vill jag minnas och jag struntade i biblioteket och gick hem igen. Mitt krossade 15-årshjärta tog det rätt hårt.

       
    8. Bokomaten

      5 februari, 2010 at 12:59

      Förresten, vart i italien bodde du?

       
    9. frue

      5 februari, 2010 at 17:04

      Bokomaten: Har aldrig tänkt på att det är därför jag äter med ”fel” hand! 🙂 Jag bodde i Vercelli, mellan Milano och Torino. Kurt Cobain, ja.. Jag är så himla glad att jag hann se honom! Så snygg!

       

    Kommentera

