RSS

Paris-tips önskas!

27 Apr

Om knappt två veckor så åker jag och familjen med bil till Paris! Det ska bli underbart och för mig är det första besöket. Jag kommer givetvis att leta upp häftiga bokhandeln Shakespeare och Co. I lördagens Boklördag stod det om systrarna bakom Mordet i Eiffeltornet. Tydligen har deras tidigare yrkesliv inneburit att de stått och sålt böcker längs kajen i Montebello… och så lär det fortfarande göra. För ger man upp sin plats där ska man veta att det är en sisådär 10-15 års kötid för att få sätta upp en låda där! Låter som ett måste-besök, alltså. Men sen då, vad bör man inte missa förutom ”de vanliga” sevärdheterna? Tipsa mig gärna om något bokrelaterat. Eller om det finns någon park man bara måste jogga i? Något bageri som bakar de bästa baguetterna? Jag sätter mitt hopp till er! 🙂

PS. Gärna också något tips på en läsvärd (pocket)bok som utspelar sig i Paris! Så kan jag tjuvstarta resan lite.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 27 april, 2010 i Böcker, Kuriosa

 

4 svar till “Paris-tips önskas!

  1. Karin/Bokcirkel

    28 april, 2010 at 07:59

    Jag älskar Paris! har varit där ngr gånger. Jag har dessutom läst ut mordet i eiffeltornet precis och i slutet finns det en historisk informationsdel. Hmmm fler böcker, jag vet inte. Ska kolla upp. Om inte annat så länkar jag från min blogg till ditt inlägg så kanske du får svar.

     
    • frue

      1 maj, 2010 at 21:38

      Tack. Det är lite skralt med tipsandet…

       
  2. Miss E

    3 maj, 2010 at 16:10

    Jag läste ”Weekend in Paris” av Robyn Sisman innan jag åkte till Paris. En helt vanlig, ganska typisk, chic lit bok. Den kan ju vara något. Annars rekommenderar jag att se filmen ”Bara en dag” – helt underbar film och den utspelar sig i Paris (bl. a. inne hos Shakespeare & co)

    Trevlig resa!

     
  3. frue

    4 maj, 2010 at 13:28

    Tack Miss E! Jag inser att jag just nu inte hinner läsa någon bok mer än Mordet i Eiffeltornet. Men filmen låter ju intressant!

     

Kommentera

