RSS

Bokbyte eller inte bokbyte – det är frågan

10 Jun

Ser till min förtjusning att En bok om dagen håller på att dra igång ett nytt bokbyte! Den här gången är det sommartema på innehållet. De två böckerna ska vara dels en bok man själv gillar, dels en som man tror att den man skickar till ska tycka om. Det enda som krävs för deltagande är en aktiv blogg och att man ser till att höra av sig då och då under bokbytet – inte minst att tacka ordentligt (självklara saker, kan man tycka, men måste tydligen påtalas då det varit vissa problem vid tidigare bokbyten).

Jag har varit med vid tre byten tidigare, nu senast vid det vårsköna bokbytet. Jag har varit supernöjd med allihop! Ändå tvekar jag om jag ska anmäla mig den här gången. Mitt hem håller på att översvämmas av olästa böcker. Som om det inte vore nog reserverar jag hejdlöst nya böcker på jobbet, nästan urskillningslöst, och i alla genrer och för alla åldrar. Det finns egentligen inte utrymme för att samla på sig ytterligare ”dåliga-samveten”. Det är heller inget kul när läsningen blir stressad och man bara betar av högen, en efter en. Men ändå! Bokbyten är ju så kul! Och hur ofta ligger det något roligt i brevlådan nuförtiden (om man bortser från alla fina recensionsex.)? Och det är ju ett utmärkt tillfälle att få undersöka en annan blogg lite på djupet.

Näe, jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. Men jag har ju till den 15 juni på mig att fundera. Då måste man ha anmält sig, om man vill vara med. Bokbyte eller inte – det är frågan?

***UPPDATERING:***

Jo, men visst vill jag vara med, den här gången också! Och nu är jag anmäld, i sista minuten! Ska bli roligt! 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 10 juni, 2010 i Kuriosa

 

2 svar till “Bokbyte eller inte bokbyte – det är frågan

  1. Bokomaten

    15 juni, 2010 at 13:33

    Jag sitter också lite i valet och kvalet här.. Har för mycket i hyllan att läsa, men det var väldigt roligt, framför allt att sätta ihop ett paket, förra gången..

     
  2. Boktokig

    15 juni, 2010 at 18:18

    Bokbyte… helt klart! Jag var inte med i vårbytet… men denna gång är jag med! Det är kul med bytet tycker jag!

     

Kommentera

