RSS

Sommarskönt bokbyte!

26 Jun

Jag är ju med i En bok om dagens sommarsköna bokbyte! För att det ska bli lite lättare för oss att hitta böcker och grejer till varandra som kan passa så ska vi skriva lite om vår läsning och vad vi gillar (färger, godis…).

Jag hänvisar till ett tidigare inlägg  som jag skrivit inför det vårsköna bokbytet, när det gäller läsning med ett litet tillägg: Jag är väldigt nyfiken på Kate Morton och eftersom jag inte riktigt mäktat med Paolo Giordanos bok Primtalens ensamhet, som jag har på italienska, skulle jag gärna vilja ha den i pocket på svenska. Det hade passat extra bra att ha den parallellt och samtidigt öva upp italienskan inför vår semester där i sommar. Men det är bara små önskemål och jag blir lika glad för överraskningar!

När det gäller ”fyllnadsmaterialet” så älskar jag choklad i alla former! Jag dricker både te och kaffe, har inga allergier och samlar på allt biblioteks- och boknörderi (t ex Penguin-muggar, vykort med biblioteksskämt.. ja, ni fattar). Har inga särskilda favoritfärger. Klär mig i de flesta färger, men undviker gult och orange. Förutom böcker och läsning så gillar jag att röra på mig (löpning, Friskis och Svettis), baka, resa , fotboll, sticka…

Hoppas att mina svar gjort det lite enklare för dig, hemliga bokvän. Fråga gärna om det är något mer du undrar över!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juni, 2010 i Kuriosa

 

Kommentera

