RSS

Somrigt paket

01 Jul

Här ser ni mitt fina bokpaket som jag fått av min hemliga bokvän idag!

Först böckerna: Kate Morton – Den glömda trädgården och Jan Mårtenson – Den kinesiska trädgården

Kate Mortons bok var en av mina önskeböcker! Jag har inte läst henne förut men tror att det kan vara lite mystiskt och brittiskt på ett sätt som jag gillar. Jag har aldrig läst Mårtenson och jag måste medge att jag har lite fördomar mot hans böcker (grundat på vilken typ av låntagare som brukar läsa honom) MEN nu ska jag absolut testa! Och det är ju det som är det roliga med bokbyten – att man får prova nya författare. Min hemliga bokvän gillar i alla fall Jan. Dessutom, en liten bok om citat kring choklad (min andra passion i livet!).

Sen ”fyllnaden”: Min hemliga bokvän skrev på vykortet hon skickade med att hon hade lite svårt för att komma på det somriga i paketet. Tycker jag inte! Jag fick söta sommarservetter med prästkragar (som jag tycker är sååå fina blommor), jordgubbste, ljus som ska dofta ren tvätt (finns det någon godare doft?), mörk choklad, bokmärke (även detta med prästkragar) samt hundgodis till mina vovvar!

Ett mycket fint och omsorgsfullt valt paket har min hemliga bokvän skickat* och jag tackar så mycket för det! 🙂

*verkar vara från Hässleholm…??

 
5 kommentarer

Publicerat av på 1 juli, 2010 i Kuriosa

 

5 svar till “Somrigt paket

  1. Karin/Bokcirkel

    1 juli, 2010 at 23:22

    Hej
    Boken smitning gick åt som smör i solken..men jag har för mig att du är med på min e-post lista..hade jag glömt dig? Lägger till dig igen nästa gång =)

     
  2. Hemliga bokvännen

    2 juli, 2010 at 08:43

    Förtydligande av ledtråd: Jag jobbar i Hässleholm (järnvägsknuten) men bor inte i staden ifråga…

     
    • frue

      4 juli, 2010 at 21:31

      Du får gärna avslöja dig nu. 🙂 Jag har ingen aning om vem du är!

       
  3. Bibbi

    5 juli, 2010 at 09:54

    Hej,
    Det är jag som har varit din hemliga bokvän den här gången! Egentligen hade jag velat skicka Arne Dahl till dig men de första böckerna fanns inte på bokhandeln i Hässleholm och den serien tycker jag förtjänar att läsas i ordning.
    Jag jobbar alltså i Hässleholm och det var där jag satte ihop paketet. Kate Morton hade jag inte hört talas om tidigare men blev nyfiken – tack för tipset! Mårtensson hittade jag från början i mormors bokhylla (anar att det är det du menar med kategorin låntagare) och det är ju ingen superaction direkt kanske. Möjligen roas jag lite extra av böckerna då jag hade en god vän som under många år bodde på andra sidan gatan i förhållande till antikaffären i Gamla stan!

     
  4. Boktokig

    7 juli, 2010 at 21:53

    Vilket härligt paket!
    Jag läste Jan Mårtensons böcker förrut och jag brukade alltid bli så sugen på att äta gott och dricka gott!

     

Kommentera

