RSS

Före… och efter!

16 Dec

Det här inlägget skulle lika väl kunna heta Fru E skapar ordning i kaos för det är inte jag som ska få en make-over. Det är mitt kära nattygsbord! Jag har tidigare skrivit om att bokhögen vid min säng är ett slags gräddfilskö. Där ligger de böcker som liksom fått gått före och blivit prioriterade böcker. Men det är svårt att välja och ibland blir den högen lite väl stor för ett nattygsbord. Tidigt i kväll, till exempel, såg det ut så här:

Men med mitt senaste bokrelaterade inköp – nämligen dessa två fiffiga bokhyllor från Bluebox.se – finns det numera plats för både mina glasögon och min mobil som väcker mig på mornarna. Och böckerna är fortfarande inom räckhåll. Så här fint blev det:

De sitter på varsin sida om sängen. Käre maken har också fått en hylla på sin sida, men med mina böcker på. Han samlar inte på sig lika många på samma gång som jag…

Visst blev det tjusigt?

 
9 kommentarer

Publicerat av på 16 december, 2010 i Böcker, Kuriosa

 

9 svar till “Före… och efter!

  1. Ingrid

    17 december, 2010 at 08:08

    Väldigt fint ! Jag borde nog fundera på någon liknande lösning- just nu ser mitt bokbord välllldigt rörigt ut- och högarna bara växer. Trevligt att se dina bilder!

     
  2. Marie

    17 december, 2010 at 09:14

    Även jag borde fundera på en lösning, gillar din 🙂

     
  3. Bokomaten

    17 december, 2010 at 11:45

    Vrålsnyggt! Har också funderat på den hyllan. Jag har dock ett ledigt hyllplan i vardagsrummet där alla böcker jag plockat fram för att läsa står.. prio 1-hyllan, liksom. Var lite nyfiken på vilka som låg på ditt bord, men kunde inte riktigt utskilja det.;)

     
  4. Fru E

    17 december, 2010 at 23:14

    Tack, vad snälla ni är! Hyllorna kan varmt rekommenderas – geniala, i all sin enkelhet!
    @Ingrid: Om du klickar på bilden så kan du säkert se några titlar. Men eftersom jag ständigt släpar hem böcker från jobbet så blir även gräddfilskön omkörd emellanåt. Och en del böcker är nog inte längre så prioriterade heller, tyvärr. Plus att jag upptäckta Vecka 36 som jag ju redan läst… Nä, får nog kolla igenom den i helgen…
    @Bokomaten: Vilka ligger i din prio-1-kö nu?

     
  5. Hanneles bok-paradis

    18 december, 2010 at 13:06

    jättetjusigt, köpte sån hylla till dotterns kokböcker i köket.

     
  6. Amy

    18 december, 2010 at 14:25

    Jag har tittat på de där hyllorna ett bra tag men inte slagit till. Är nog dags snart….
    Det blev fint iaf!!

     
  7. snowflake

    18 december, 2010 at 20:09

    Väldigt snyggt! Kanske jag ska slå till på såna när vi nu snart flyttar? Det känns som ett bra läge att försöka få lite ordning.

     
  8. Snöfrid

    18 december, 2010 at 22:13

    Tjusigt! 🙂 Jag har alltid tyckt om tanken med hyllor där det ser ut som om böckerna svävar fritt i luften. Det ger en häftig känsla i rummet.
    Mina böcker har lyckats överta mitt skrivbord… så har ingenstans att sitta med studier osv. för tillfället. Kanske borde göra något åt det…

     
    • Fru E

      19 december, 2010 at 17:18

      @Snöfrid: Men om du har skrivbordet fullt av böcker är ju det här hyllan för dig! Den verkar hålla för fem-sex böcker i alla fall och tar minimalt med plats.

       

Kommentera

