RSS

En enkät så här efter jul

28 Dec

Breakfast Book Club har tåtat ihop en enkät som handlar om julklappar och förväntningar inför 2011. Jag är förstås på!

Hur många och vilka böcker fick du i julklapp i år?
Jag fick de två jag ville ha! Kate Mortons: The Distant Hours och Sunset Park av Paul Auster. Av käre maken, förstås!

Vilka böcker gav du bort i julklapp?
Jag gav bort Mannen som inte fanns av Robert Ludlum, Klaras egen seger av Pia Hagmar, Dan Höijers Cirkusdeckarna och tivolimysterietDramacon 03 av Svetlana Chmakova, Guinness rekordbok 2011, H.P och fången från Azkaban av J.K. Rowling samt del 1 och 2 av Pia Hagmars Dalslandsdeckarna, Rånarna i ödetorpet och Den försvunna hästen.
Summa summarum 8 st.!
Hade du skrivit en önskelista?
Ja. Efter många om och men. Och påminnelser. Blev faktiskt ganska lång till slut.

Fick du/eller gav du bort någon läsplatta?
Nej, inget av alternativen. Är hopplöst omodern. 

Skickar du julkort?
Ja, men bara ”riktiga”.

Vilken är den sämsta julklappen du fått någonsin? (behöver ej vara bokrelaterad)
Minns inte om jag har fått någon särskilt dålig nångång, faktiskt.

Vilken är den bästa bok du läst i år?
Den kan faktiskt ha varit Easter Parade.
 
Vilken bok ser du mest fram emot under 2011?
Det finns flera. Bland annat Huset vid havets slut av Elly Grifftihs.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 28 december, 2010 i Enkät

 

3 svar till “En enkät så här efter jul

  1. LINA K

    28 december, 2010 at 23:25

    Kate Mortons bok måste jag också läsa =) Älskar ”Den glömda trädgården”! Och jag är också omodern av mig – vill inte ha några läsplattor utan riktiga böcker ska det vara! =)

     
  2. snowflake

    29 december, 2010 at 11:41

    Easter parade var en av årets toppböcker, helt klart.

     
  3. Cool like Plastic

    9 januari, 2011 at 19:38

    Hejsan!
    Jag har svarat på enkäten på min blogg. Direktlänk: http://havsdjupens-sal.blogspot.com/2011/01/julklappsenkat.html

    Jag fick också en bok av Kate Morton i julklapp. ”Den glömda trädgården”. Har inte läst något av henne förut, men det lät spännande, det jag läste om boken på dess baksida.

     

Kommentera

