RSS

Bokslut 2010

01 Jan

Totalt: 90 st. Bottennotering! Hur kunde det bli så här få? Är faktiskt lite snopen.

Kvinnliga/manliga författare: 48/43. Nej, det blir inte 90 st, alldeles riktigt, men en av böckerna var skriven av både en man och en kvinna, nämligen denna.

Barn- och ungdomsböcker: 11 st och jag konstaterar att det blir betydligt mindre läst i den här genren sen jag slutade som skolbibiotekarie.

Författare utanför Europa och Nordamerika: 5 st. Snålt är ordet.

Facklitteratur: 6 st. Ganska väntat. Läser för lite facklitteratur, tycker jag, men den blir ofta bortprioriterat.

Klassiker: 1 st. Kan bli en till under 2011 eftersom Dickens ingår i min Boktolva.

 Jaha, nu blickar jag framåt mot en nytt härligt läsår. Jag läste faktiskt ut årets första bok idag. Den ska jag skriva om imorgon!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 1 januari, 2011 i Böcker

 

2 svar till “Bokslut 2010

  1. Boktokig

    2 januari, 2011 at 16:57

    Jag läste Offerrit av Källström.

    Jag håller tummarna att du får ett fint läsåre 2011.

    Du hade ju läst riktigt bra könsfördelat sätt!

     

Kommentera

