RSS

Ich bin ein Berliner!

16 Apr

Ja, i alla fall under några dagar i påsk! Jag längtar, det blir första längre resan utan barn för mig och Käre Maken och jag känner mig verkligen peppad. Jag skulle gärna vilja ha massor med tips om ställen att besöka med litteraturanknytning. Eftersom det blir femte besöket i Berlin för mig så har jag redan avklarat de flesta historiska sevärdheterna och vill inte jaga runt för mycket i turiststråken. Vänliga Bokbabbel har redan tipsat mig om Dussmanns English Bookshop som har öppet till midnatt (!). Fler förslag?

Svar till Resglad Boknörd -74

 
6 kommentarer

Publicerat av på 16 april, 2011 i Efterlyses

 

6 svar till “Ich bin ein Berliner!

  1. Hanneles bokparadis

    16 april, 2011 at 22:04

    Das KaDeWe ist das größtes Warenhaus… där ska du äta deras ost-lunch med ett glas vin till. Botanisk trädgård… säkert fint nu.

     
  2. Frossa i böcker

    17 april, 2011 at 07:30

    Nej tyvärr, inga tips på litterära platser i Berlin, har själv inte varit där ännu (ett stort tyvärr till). Jag vill istället berätta att jag läst Ogawas En begåvad vänskap nu och tyckte (i stort sett) om den! Tack igen!

    Trevlig resa!

     
  3. Marie

    17 april, 2011 at 12:02

    Nej, inga tips men en önskan om en trevlig resa. Jag älskar Berlin.

     
    • Fru E

      17 april, 2011 at 19:43

      Tack allihopa! Och Hannele, ostlunch lät ju inte helt fel. 🙂

       
  4. a-lo

    18 april, 2011 at 20:15

    Vi var i Berlin för exakt ett år sedan och det var helt ljuvligt (hade fantastiskt väder + att det faktiskt är billigt).

    En dag när vi var ute och gick och kom upp mot Tiergarten i närheten av Siegessäule, så sprang vi på en supertrevlig restaurang/café i Engelska trädgården där man kunde sitta ute i solen. TeeHaus Tiergarten hette det.

    http://www.qype.com/place/1063394-TeeHaus-Tiergarten-Berlin

    Hoppas ni får en superresa!

     
    • Fru E

      18 april, 2011 at 20:18

      A-lo: Tack snälla! Jag suger i mig alla fina tips!

       

Kommentera

