RSS

Jo, jag kom hem från Berlin…

01 Maj

… men kanske att några av er börjat undra? Vi hade några WUNDERBARA dagar i Berlin med sommarvärme och blommande grönska. Det gick ju faktiskt riktigt bra att resa utan barnen, måste Hönsmamman erkänna. Sen så kastades jag in i vardagen igen med jobb, föräldramöten och träningar så därför har bloggandet fått stå tillbaka lite (och jag har inte varit en särskilt aktiv läsare heller, tyvärr).

Men, jag vill gärna tacka Bokbabbel, Hannele och a-lo för era fina Berlin-tips. Jag gjorde precis som ni sa: besökte Dussman, käkade ostlunch på KaDeWe och fikade på Teehaus i Engelska Trädgården – mycket trevligt alltihop!

På Dussmans köpte jag (förstås) ett par böcker på deras engelska avdelning. Jag hittade en roman av Douglas Kennedy som jag inte läst, The Moment. Bland annat ska den handla om en kärlekshistoria mellan en Petra Dussman (sic!) och en amerikansk författare och utspela sig i Kalla krigets Berlin (sic2!). Bok nummer 2 heter The Hand That First Held Mine och författaren är Maggie O´Farrell,som jag också tycker skriver väldigt bra.

Och Vicky, särskilt mycket läst blev det inte, i alla fall inte för mycket. 😉 Jag hade ju med mig två stycken och hann väl bara läsa 150 sidor i vardera. Det kändes lagom, faktiskt. Elizabeth Georges deckare avslutade jag först idag. Mycket bra, tyckte jag, och konstaterar att hon börjar ta sig igen. Mer om den i ett senare inlägg. Jag håller också på att avsluta Styggelsen av Amanda Hellberg. Jag känner mig lite tvehågsen där. Jag både gillar och inte gillar. Får fundera lite mer på vad jag egentligen tycker, tror jag.

 
8 kommentarer

Publicerat av på 1 maj, 2011 i Böcker, Kuriosa

 

8 svar till “Jo, jag kom hem från Berlin…

  1. a-lo

    1 maj, 2011 at 18:42

    Aber det låter ju ganz wunderschön, ja! The moment lät spännande.

     
    • Fru E

      1 maj, 2011 at 19:12

      Ja, Douglas Kennedy brukar ju leverera!

       
  2. Vicky

    1 maj, 2011 at 21:18

    Låter ju helt underbart!

     
  3. Bokbabbel

    2 maj, 2011 at 06:31

    Låter ju hur bra som helst!

     
  4. Bokomaten

    2 maj, 2011 at 13:45

    DÄR är du ju. Så himla trevligt ni verkar ha haft! Bra du inte fick läst mycket. Jag läse sällan särskilt mycket under mina semestar. Då är man ju upptagen med annat, haha!

     
    • Fru E

      2 maj, 2011 at 19:58

      @Bokomaten: 🙂 Du har så rätt, så rätt. Jag kan också tycka att det är ganska bra att jag inte läste mer faktiskt.

       
  5. enligt O

    2 maj, 2011 at 20:50

    Beställde just O’Farrell då jag verkligen gillar henne. Skulle inte köpa några nya böcker, men det gick sådär. I maj ska jag låta bli. I alla fall nästan.

     
    • Fru E

      2 maj, 2011 at 20:58

      @enligt O: Ja, men det gjorde du rätt i. Ingen regel utan undantag, heter det ju. 🙂

       

Kommentera

