RSS

Såna jag vill ge bort – Bokåtervinning 2.0

02 Maj

Snubblade över nåt som kallas Bokåtervinning 2.0 som enligt O dragit igång idag och kände att jag gärna ville vara med! Om du också har lagt upp en lista med minst 10 böcker du gärna vill bli av med, kan du tinga böckerna som finns nedan eller kika på enligt O:s sammanställning över de böcker som övriga deltagare i bokåtervinningen vill ge bort. Kul grej, tycker jag!

(OBS! Alla böckerna är olästa)

Taxi av Alexandra Pascalidou -pocket, signerad

Last 10 seconds av Simon Kernick – pocket

Den japanska hemligheten av Kaj Falkman – danskt band

En sorts kärlek av Ray Kluun – pocket

Garp och hans värld av John Irving – pocket

Social grammatik av Gillis Herlitz – inbunden

Reglerna av Sara Mannheimer – inbunden

Somliga linor brister av Varg Gyllander – inbunden

Att lära sig själv att leva av Joan Didion– inbunden

Plum Spooky av Janet Evanovich – inbunden

Ser att en del länkat så fint till titlarna, men det orkar inte jag. Är ni osäker på någon får ni väl googla! 😛

 

 
9 kommentarer

Publicerat av på 2 maj, 2011 i Böcker, Kuriosa

 

9 svar till “Såna jag vill ge bort – Bokåtervinning 2.0

  1. enligt O

    2 maj, 2011 at 20:47

    Har lagt upp listan och länkat till alla böcker utom en. Lite fult kanske att tinga böcker redan nu, men jag vill ändå önska Socialgrammatik och Garp om de finns.

     
    • Fru E

      2 maj, 2011 at 21:00

      Oj, har DU länkat? Det var ju inte meningen, visste inte att det var ett krav. SORRY! Det är klart att du får tinga dom!

       
  2. Therese

    2 maj, 2011 at 21:14

    Jag vill gärna tinga En sorts kärlek. Hoppas den finns kvar!

     
  3. Bokomaten

    4 maj, 2011 at 10:01

    Åh, men önskar att jag hade rensat lite mer i söndags. Har en hylla med lite böcker jag vill bli av med, men inte 10 ex på den så hade fått köra en räd och rensa lite också. Skulle behövas. Får ge bort till lilla mamman istället..

     
    • Fru E

      4 maj, 2011 at 17:10

      @Bokomaten: Tänk vad lilla mamma ska bli glad i stället. Nu ska jag bara se till att få i vägen dom, men hinner inte förrän imorgon. Snart ska jag iväg och springa Vårruset. 🙂

       
  4. Cecilia

    6 maj, 2011 at 16:54

    Vad trevligt, lite som BookMooch, va, fast trevligare när man vet vem avsändare och mottagare är.

     
    • Fru E

      6 maj, 2011 at 19:06

      @Cecilia: Ja, jag har aldrig testat BookMooch, men jag har förstått att grundidén är ungefär densamma i Bokåtervinning. Du får testa nästa gång! 🙂

       
  5. Boktokig

    14 maj, 2011 at 16:48

    Det här skulle jag med behöva ge mig in i. Har inte nog många vänner så jag kan bli av med alla böcker som jag läser och inte ska ha kvar.

     

Kommentera

