RSS

Även jag är en älskling!

28 Okt

Liebster Award har cirkulerat ett tag i bloggosfären och nu har jag fått en eller två, egentligen. För både Bokföring enligt Monika och The Book Pond har gett mig än med följande motiveringar:

”Av någon anledning hamnar jag ofta här och en snygg blogg är det ju också.” (Monika)

”Jag vet inte hur många boktips jag har fått från Fru E, som många gånger verkar ha samma lika boksmak som jag – tyvärr kanske man ska säga i dessa tider av köp- och lånestopp.” (a-lo)

Fnissar lite åt formuleringarna. Jag får intrycket av att de båda känner sig lite duperade…? 🙂 Jag niger och tackar allra ödmjukast för awarden – jag gillar er också! 🙂

När man har mottagit Liebster Award är reglerna dessa:

1. Klistra in awarden på din blogg.
2. Tacka personerna som gav er awarden och länka till bloggarna.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

Först tänkte jag försöka välja bloggar som inte fått utmärkelsen tidigare, men eftersom så många redan har fått den har jag bestämt mig för att bara välja fem favoriter. Dessa blev, utan inbördes ordning:

Flickan och kakorna: Cecilia har även en bokblogg, Hyllvärmarna, men det blir bakbloggen som får utmärkelsen den här gången. Varför? Kika in själva så får ni se. Cecilia är otroligt begåvad, uppfinningsrik och pysslig! Smakar hennes bakverk bara hälften så gott som de ser ut, så är det fantastiskt. Dessutom är alla hennes bakverk vegana och det imponerar på mig som inte alls brukar baka på det sättet.

Hyllan: Bara citatet brevid hennes bloggnamn är värt en utmärkelse, eller hur? Trevlig och fin bokblogg, dessutom.

Dark Places: Bokhora-Helena stämplade ut och Bokhora förlorade den mest färgstarka och intressanta medlemmen. Som tur var dök hon strax upp med en egen bokblogg. Älskar att hon läser så mycket på engelska och har så bra koll på den engelskspråkiga  utgivningen! Dessutom är hon en mästare på ordrika, välformulerade inlägg.

Bokomaten: En av mina tidigaste favoriter som fortfarande står sig! Bokomaten blandar och ger på ett härligt sätt och att läsa hennes fredagspepp har blivit en fin tradition inför helgen. Vi tycker ofta ganska lika, därför är det extra intressant att läsa när vi inte gör det. Det händer ibland.

Eli läser och skriver: Jag gillar inte vampyrlitt särskilt mycket, men när Eli skriver om det så är det ändå intressant att läsa! Hon vidgar mina horisonter på ett ypperligt sätt.

Kram på er!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 28 oktober, 2011 i Kuriosa

 

3 svar till “Även jag är en älskling!

  1. Cecilia

    28 oktober, 2011 at 20:32

    Men du är ju för gullig! Tusen tack för fina ord och grattis till din award också!

     
  2. Lotta - hyllan

    29 oktober, 2011 at 16:57

    Tack så himla mycket! Vilket fint sällskap jag hamnade i! 🙂

     
  3. Eli

    30 oktober, 2011 at 14:52

    Tusen tack, vad glad jag blir! Vilken fin motivering jag fick =)

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2011/10/30/mera-bloggkarlek/

     

Kommentera

