RSS

2 av 3 eller ”Jag borde ha lyssnat på Bokomaten!”

21 Nov

Igår roade jag mig med att presentera mina vinnarkandidater till Augustpriset. Nu är årets Augustprisvinnare utsedda! Jag hade rätt på Korparna samt Och i Wienerwald står träden kvar, men gick bet på barnboken. Jag hade trott – och hoppats! – på en bilderbok i år, men det blev som Bokomaten gissade ( innan hon skulle blidka mig): Pojkarna av Jessica Schiefauer. Nu är jag sjukt sugen på att läsa den, ska kolla på jobbet imorgon om den kanske finns inne…

 
6 kommentarer

Publicerat av på 21 november, 2011 i Böcker, Nyheter

 

6 svar till “2 av 3 eller ”Jag borde ha lyssnat på Bokomaten!”

  1. Hanneles bokparadis

    21 november, 2011 at 20:43

    säkert bra val

     
  2. Sofie

    21 november, 2011 at 21:57

    Jag trodde att Cirkeln skulle vinna, men blir nyfiken på Pojkarna. Den åker upp på Vill läsa-listan.

     
    • Fru E

      22 november, 2011 at 20:20

      @Sofie och Hannele: Jag fick med den hem idag! Nu ska jag bara hitta en plats i kön åt den. 😉 Tror att den kan vara riktigt intressant, men ämnet känns vääääldigt politiskt korrekt.

       
  3. Bokomaten

    22 november, 2011 at 10:46

    Haha, ett inlägg till mig, vad smickrad jag blir.=) Jo, Pojkarna är verkligen intressant, men som sagt, jag hade egntligen andra högre upp som int ens var nominerade. Pojkarna förtjänar verkligen att läsas dock. Mycket annorlunda och tror den är suverän att ha som gruppläsebok att diskutera kring.

     
    • frue

      22 november, 2011 at 20:19

      @Bokomaten: Äras den som äras bör!

       
  4. se

    23 november, 2011 at 15:30

    Nästa år sätter du pengar på vadslagning!!

     

Kommentera

