RSS

Rumänien!

08 Feb

Idag avslöjades det på Bokmässan att Rumänien blir 2013 års tema på Bokmässan! Och det blir spännande, tycker jag, även om det första jag tänker är s m a l t och s v å r t. Den enda rumänska författare jag läst är Herta Müller (och hon är ju nästan tysk). Sedan känner jag förstås till Mircea Cartarescu också. Rumänien blir defintivt en utmaning!

Spännande är också Bokmanias fantastiska tajming med Rumänien som tema i något hon kallar surftåget. Var det verkligen en fantastisk slump eller hade hon fått förhandsinfo? Roligt är det, hur som helst och jag önskar verkligen att jag kunde åka med, men tyvärr stänger jag bibliotek kl 18 på måndagar…

 
3 kommentarer

Publicerat av på 8 februari, 2012 i Bokmässan

 

3 svar till “Rumänien!

  1. Hanneles bokparadis

    9 februari, 2012 at 10:16

    Ett spännande land med mycket kultur…

     
    • Fru E

      10 februari, 2012 at 10:37

      Det låter hoppfullt!

       
  2. Bokmania

    11 februari, 2012 at 09:09

    Bara en slump 🙂 Ibland har man flyt, haha.

    Just nu är 59 personer anmälda till surftåget och det ska bli jättekul. Tänk, en världspremiär!

    Tack för att du länkar till mig.

     

Kommentera

