RSS

Till Mor

27 Maj

Ja, och mor det är jag! En dag om året (ja, två om man räkna med födelsedagen) är min, bara min, nämligen Mors Dag. Idag var det jag som bestämde vad vi skulle göra och äta (årets övriga dagar, minus två för far, tillhör barnen. Defintivt.). Vid frukosten fick jag blommor, en tidning (DV) och en fin teckning från ena dottern. Min käre make har förstått haft ett finger med. Han kom i håg att jag hade sagt att jag gärna skulle vilja ha Agaat när vi såg Babels inslag för några veckor sen. Gissa om jag blev glad när jag fick den! Det roliga var att vi var inne på ena Akademibokhandeln i stan och tittade efter den för någon vecka sen men då fanns den inte. Min man hade köpt sista ex:et, men det visste jag ju inte då. 🙂

Jag började läsa på den ute i solen på altan idag och har väl läst ungefär 100 sidor, men den är precis så bra som jag trodde!

Stort grattis till alla mammor därute! Hoppas att ni har haft det lika bra som jag idag!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 maj, 2012 i Böcker, Kuriosa

 

2 svar till “Till Mor

  1. Erika

    27 maj, 2012 at 22:28

    En perfekt dag. Agaat ligger hos mig och väntar (köpte den härom veckan).

     
    • Fru E

      28 maj, 2012 at 19:46

      Härligt! 🙂

       

Kommentera

