RSS

Läskoma på Kreta

31 Jul

Ljuvliga semester!
Än är den inte slut, men hemma från Kreta är vi!
Så skön och avkopplande semester. Jag blev nästan stressad över att det var så ostressigt! 😉 Förutom de två dagar som vi hyrde bil och åkte kors och tvärs över ön, så låg vi antingen vid poolen eller på stranden och bara läste och mådde gott.

Solen var stark och en dag visade termometern 39 grader. Då hade jag och Herr E varit ute och sprungit i pinjeparken innan frukost också, svettigt! En del familjemedlemmar tålde inte den starka solen så bra (OBS! Gällde inte mig, min mage har aldrig varit så brun, tror jag!) och brände sig även i skuggan…?!

Min bokpackning lästes ut. Jag kollade in Iguana Beach eget lilla bibliotek, men hittade inget som lockade till läsning. Funderade dock allvarligt på att söka jobb där, som strandbiblliotekarie! 🙂

Så nästsista dagen blev jag ”tvungen” (var inte nödbedd direkt) att besöka den lokala bokhandeln. Där fanns det ett litet ställ med mer eller mindre solblekta (eller snarare sol-gulnade) pocketböcker. Jag köpte The Thread av Victoria Hislop. Egentligen inte alls i stil med vad jag brukar läsa (historisk kärleksroman!) men jag blev nyfiken när jag läste på baksidan att den handlade om Grekland och särskilt Thessalonikis historia. Tyckte att det kunde passa!

Nu ska jag snart sätta mig och plita ner några inlägg om alla mina utlästa böcker också! Men till dess kan jag ju bjuda på några bilder på hur de lästes ut:

  

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 juli, 2012 i Böcker, Resor

 

2 svar till “Läskoma på Kreta

  1. venlafaxin1

    1 augusti, 2012 at 17:08

    Välkomna hem! 🙂 Hittade hit när jag letade efter åsikter om ”The Thread” av Hislop. Funderade på att läsa den!

     
    • Fru E

      1 augusti, 2012 at 21:48

      Tackar! 🙂 Roligt att du hittade hit! Du får hålla utkik, recension kommer snart. Men jag kan säga att en del gillade jag mycket och en del tyckte jag mindre om.

       

Kommentera

