RSS

Rapport från en bloggträff

21 Aug

Åh vad mysigt och trevligt vi hade det på vår bloggträff i söndags! Det blev bara vi fyra till slut (Vicky, Marie och jag) men precis innan jag skulle gå fick vi sällskap av en för mig okänd bloggare: Du är inte klok, barnboken som slank in efter jobbet.

Vi åt god mat, fikade och pratade böcker. Både om sånt vi läste just nu och sånt som vi absolut inte gillade. Ibland gled samtalet över på andra saker också, som t ex när Marie tyckte att Ylvas fötter såg hemst märkliga ut… Men egentligen var den ena foten inte Ylvas utan min (med målade naglar):

                                                                                                          

Och så beundrade vi allihop Maries fina örhängen (nu höll jag på att skriva öronhängen som är småländska och som mina barn anammat fullt ut) i form av en bok, Mrs Dalloway av Virginia Wolf. Såna hade jag gärna velat ha, även om jag inte läst boken.

                                                                                                                      

Avslutningsvis hade vi förstås ett bokbyte. Jag hade med mig tre och kom hem med två: Sanningen av Riikka Pulkkinen samt Say It With Poison av Ann Granger. Lite otippat kanske, men båda hade Marie med sig (och vi har konstaterat att vi inte brukar gilla samma böcker). Men jag hoppas att jag ska tycka om, även om jag nog inte hinner läsa dem på ett tag (den där gigantiska att läsa-högen, ni vet).

 
10 kommentarer

Publicerat av på 21 augusti, 2012 i Böcker, Kuriosa

 

10 svar till “Rapport från en bloggträff

    • Fru E

      22 augusti, 2012 at 19:53

      Vad spännande! Jag ber att få återkomma!

       
  1. Ylva

    22 augusti, 2012 at 14:57

    Aha, så öronhängen är småländska. Tack för den upplysningen! Visst hade vi trevligt!

     
    • Fru E

      22 augusti, 2012 at 19:52

      Nja, det vet jag faktiskt inte. Fråga Marie!

       
      • Bokomaten

        28 augusti, 2012 at 11:57

        ..Om ni hade trevligt?;)

         
      • Fru E

        28 augusti, 2012 at 20:03

        Mycket trevligt, men vi saknade dig!

         
  2. Annica

    22 augusti, 2012 at 19:07

    Vad mysigt ni hade!
    Vill också ha såna örhängen!!! Vad häftiga!

     
    • Fru E

      22 augusti, 2012 at 19:51

      Instämmer i allt. 🙂

       
  3. Bokälskarinnan

    26 augusti, 2012 at 20:29

    Gud vad snygga örhängen:)

     
  4. Bokomaten

    28 augusti, 2012 at 11:57

    GALET fint örhänge! Habegär!

     

Kommentera

