RSS

Barn och ungas program på bokmässan

29 Aug

Bok & Bibliotek28 dagar kvar

Nu så! Även jag har börjat titta lite mer seriöst på vad årets bokmässa erbjuder för programpunkter. Som en av årets bloggambassadörer kommer jag att tillbringa mycket tid på årets bokmässa. Jag planerar att vara där alla fyra dagar och på söndagen kommer nog resten av familjen upp. Mina barn har varit med på bokmässan många gånger. Förra året var första året på länge som de inte alls fick åka. Gissa om de var besvikna!

Idag läser jag på Bokmässans hemsida att de samlat alla programpunkter för barn och unga så att man lätt kan titta vad som händer varje dag, timme för timme. Torsdagen och fredagen ägnas främst åt förmedlarna, d v s de som arbetar med att sprida läsglädje och litteratur till unga, medan helgens program riktar in sig mer på mässans unga besökare. Jag hoppas att söndagen inte blir en dag då många författare passar på att resa hem tidigt. Häromåret ställdes flera monterprogram in eftersom författarna hade åkt hem (!) till mina (och många andra) barns stora besvikelse. Jag hoppas att de tänker till innan de gör så igen.

Hur som helst, här hittar ni Bokmässans program med fokus på barn- och ungdomslitteratur!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 29 augusti, 2012 i Bokmässan

 

4 svar till “Barn och ungas program på bokmässan

  1. Bokomaten

    29 augusti, 2012 at 13:44

    Oj, oj, jag har ingen koll på prorgammet alls i år, varesig i montrar eller seminarier. Läste seminarieprogrammet när det kom, men gjorde inget schema och hrm, minns ju inget av det nu.. Tänker at tdet ger sig när det närmar sig.=) Tipsa gärna!=)

     
    • Fru E

      4 september, 2012 at 21:00

      Jag ber att få återkomma när jag skaffat mer koll själv. Ok? 🙂 Vilken dag ska du dit?

       
      • Bokomaten

        6 september, 2012 at 15:28

        ALLA!=) Hoppas jag i alla fall.

         
      • Fru E

        6 september, 2012 at 21:19

        Fint! Många tillfällen att ses, m a o! 🙂

         

Kommentera

