RSS
Bild

Only väg is upp!

24 Sep

20120924-220723.jpg

Tänker att det här är en passande titel för mitt bloggande just nu, när jag egentligen inte alls har tid med strul och ny blogg (snart Bokmässan ju!). Det är också titeln på Emmy Abrahamsons nya roman, som jag precis har läst ut. Och just nu skulle jag behöva lite av huvudpersonen Filippa Karlssons flyt!

Trots att flytten till London börjar jättefel med en förväntad lägenhet som visar sig vara en luftmadrass i ett sunkigt rum som hon får dela med en vilt främmande person, så misströstar Filippa inte. Hon fullföljer sina planer på att försöka komma in på skådespelarlinjen på The Royal Drama School och söker jobb (och nytt boende!). Under tiden hinner hon också med att träffa ett par potentiella Mr Right också.

Nej, det är inte särskilt trovärdigt någonting, men faktum är att det ändå är rätt underhållande läsning! Det går lätt och fort att läsa, berättelsen dansar fram över sidorna och dialogen är bra. Och visst är det lite härlig Girl Power över Filippa som reder ut allt till slut.

(Och även jag som nu skrivit ett inlägg från min iPad för första gången – Yes, det funkar!)

Författare: Emmy Abrahamsons
Titel: Only väg is upp
Förlag: Rabén & Sjögren

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 september, 2012 i Böcker, Resor, Ungdomar

 

2 svar till “Only väg is upp!

  1. Hanneles bokparadis

    25 september, 2012 at 07:08

    inte fel med bra underhållning.

     
  2. Hanneles bokparadis

    25 september, 2012 at 07:08

    inte fel med underhållande böcker

     

Kommentera

