RSS

This or that, sa Fru E

11 Nov

BokenHanna har utmanat mig i ”den där enkäten” och jag svarar förstås! Eftersom jag tycker att det är lite fusk att välja både och så ska jag försöka svara this eller that på alla frågor.

Ljudbok eller bok i handen?

Bok i handen. Älskar att det är så enkelt att börja läsa. Behöver inte ha en massa utrustning. Tillräckligt ljus är det enda.

Pocket eller inbunden?

Inbundet för att de är finare än pocket efter några år.

Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)

Fiktion. Då vet man att allt är uppdiktat.

Harry Potter eller Twilight?

Defintivt Harry Potter! Var i USA när den första HP-boken släpptes och förstod inte alls hysterin. Missade därför att köpa den första där. Beställde den från amazon i stället och läste sen alla delar på engelska, så fort de kom ut. Har läst hälften högt för dotter M också, men det rekommenderas inte. Meningarna är ganska låna och det finns få pauser i texten. Rätt jobbiga att högläsa, med andra ord.

Fantasyvärld eller vår värld?

Vår värld.

Kindle, iPad eller annat?

Är bara bekant med iPad, men har bara läst en enda på den än så länge. Den har definitivt sina fördelar, som t ex när man läser och äter samtidigt (fria händer!), men annars är jag hopplöst traditionell.

Låna eller köpa böcker?

Med tanke på mitt yrke (bibliotekarie) så önskar jag att jag hade kunnat skriva låna, men tyvärr. Jag vill gärna äga mina favoriter, trots att jag ytterst sällan läser om. Men jag lånar förstås också jättemycket.

Bokhandlar eller online?

Bokhandlar, om de är som Waterstone, Barnes & Nobles eller Dussman! Tyvärr har jag inga sådana i min hemstad så det blir mest nätshopping.

Ensamstående bok eller trilogi?

Ensamstående.

Tjock bok eller kort bok?

Oj, vad svårt. Här är det nästan omöjligt att välja ju! Men skriver kort bok eftersom jag imponeras över författare som lyckas förmedla något på få sidor.

Romans eller action?

Action. Är inte så förtjust i rena kärlekshistorier.

Mysa under en filt eller steka i solen?

Steka i solen.

Varm choklad eller latte?

Det får bli latte då, men egentligen vill jag ha mitt kaffe svart med en liten skvätt mjölk.

Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?

Svårt att bara välja ett alternativ här, men jag får ta läsa recensioner då. Jag ÄLSKAR att läsa vad andra skriver om litteratur och antagligen påverkas jag en hel del av det. Mest fascinerande är att läsa recensioner som går stick i stäv med vad jag själv tycker. De gör mig nyfiken!

____

Egentligen ska man skicka vidare utmaningen till någon. Jag tänkte inte göra det först, men eftersom jag inte sett till Vicky på länge så skickar jag en passning till henne, med hopp om att hon får lite ny lust till bloggandet!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 11 november, 2012 i Kuriosa

 

6 svar till “This or that, sa Fru E

  1. Books ABC

    11 november, 2012 at 17:58

    Kul! Jag tycker egentligen att det är roligare med helt ”öppna” enkäter men vågade inte riktigt mig på den innan jag blivit taggad (töntigt jag vet :).
    Igår flyttade jag min blogg (bytte namn) så kika gärna in på http://booksabc.com
    /Hanna fd bokenhanna nu Books ABC 🙂

     
    • Fru E

      11 november, 2012 at 22:02

      Jag hade faktiskt tänkt att svara på den för det var någon blogg som bara skickade vidare till ”alla som vill svara”, men så glömde jag bort det. Och roligare att få en utmaning, ju! 🙂

       
  2. Vicky

    11 november, 2012 at 21:52

    Tack för att du tänker på mig! Jag ska gärna svara på dina frågor. Hösten har varit intensiv och bloggen blivit lite bortglömd senaste månaden.

     
    • Fru E

      11 november, 2012 at 21:59

      Skönt att höra att det inte var något allvarligt, även om vardagen kan vara nog så jobbig emellanåt!

       
  3. Bokomaten

    12 november, 2012 at 12:18

    Roligt! Jag känner igen mig i det mesta måpste jag erkänna…:) Japp, svart kaffe helst, helst solsken (alla gånger) och visst bore jag föredra att låna böcker, men.. ja.. det vore bättre för mina bågnande bokhyllor i alla fall…

     
    • Fru E

      15 november, 2012 at 09:19

      Kul att vi är lite lika! 🙂

       

Kommentera

