RSS

Jag + Modernista i höst = sant

28 Maj

Igår fick jag mejl om förlaget Modernistas planerade höstutgivning! OMG! Jag upptäckte att jag ville läsa allt! Men kanske särskilt dessa, om jag måste välja:

bodilBodil Malmsten är tillbaka med en ny loggbok som heter Till venedig igen! Till Wales! Till Berlin! och förmodligen en massa nya klokheter! Jag har läst alla och de har fått mig att förälska mig i Bodil Malmstens författarskap. Jag tycker att hon är fantastisk och gillar hennes starka integritet. Bodil Malmsten talar klarspråk och ber inte om ursäkt för det!

mayPeter Mays namn har dykt upp ibland när jag har klickat runt på Amazon. Han är en brittisk deckarförfattare som inte tidigare har översatts till svenska. Modernista har behållit originaltiteln, Blackhouse, på romanen som är den första i den så kallade Isle of Lewis-trilogin. Fin McLeod heter den nye deckarhjälten!

 bauer

Älskade Belinda Bauer är tillbaka med en ny deckare, Betraktaren, efter den uppmärksammade Shipcot-trilogin. Hurra! säger jag! Huvudpersonen är Patrick Fort som under en anatomilektion upptäcker att ett mord har begåtts. Men allting komlpiceras av att Patrick har aspergers och svårt nog ändå utan att behöva bli ifrågasatt av alla omkring honom som inte alls tror att det har begåtts ett brott.

insurgentUppföljaren till Veronica Roths dystopi Divergent är här, en bok som både jag och dotter C sträckläste oss igenom! Insurgent tar vid där Divergent slutade och krig råder mellan de olika falangerna. Tris får fullt upp med att rädda de hon älskar undan döden.

Håll med mig om att det inte känns lika jobbigt att sommaren är så kort när man tänker på att finfin läsning som väntar i höst?!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 28 maj, 2013 i Nyheter

 

3 svar till “Jag + Modernista i höst = sant

  1. Lingonhjärta

    28 maj, 2013 at 19:11

    Usch! Jag har nio stycken böcker hos Modernista i höst som jag bara måste läsa. NIO! Väldigt blandande känslor gällande det. Är galet glad och lite smått stressad samtidigt!

     
    • Fru E

      28 maj, 2013 at 20:47

      Jodå, så är det nog här också. Fyra var de allra viktigaste, men visst fanns det fler. Men jag måste ju vara lite realistisk. Jag kan inte läsa allt jag blir sugen på – det hinner jag inte! Försöker att inte känna mig stressad över alla jag missar utan glad åt de jag faktiskt hinner med!

       
  2. Maria

    29 maj, 2013 at 09:38

    Har just fått upp ögonen för Modernista. Skuggsida av Bauer var helt suverän. Funderar på att låna uppföljaren på biblioteket, vill inte vänta till september när den kommer i pocket. Peter May och Veronica Roth verkar intressanta.

     

Kommentera

