RSS

Status: På semester

19 Jul

20130719-174358.jpg

Japp, idag begravdes dotter C i sanden på Fårö! Själv satt jag i brassestol och försökte läsa men det var inte helt lätt med tre barn som inte hade nåt att göra och tyckte att det var för kallt för att bada… Nu är vi i Fårösund på Gotland och har snart varit på semester en vecka. Jag har läst ut EN bok. Det var Blomsterspråket av Vanessa Diffenbaugh som jag fick i Morsdag-present av dotter M. Oväntat bra, tycker jag! Just nu håller jag på och läser A Half Forgotten Song av Katherine Webb, men som sagt, jag har inte hunnit så långt. Men de 80 sidor jag läst hittills har varit bra och visst är det lite Morton-vibbar över den!

Det är inte bara rastlösa barn som varit anledningen till läsbristen, i ärlighetens namn. Ett aktivt utflyktsschema har gjort sitt till. Vi har tittat på raukar (förstås!), ridit islandshästar (jajamän, alla fem!), badat i pool och i hav och en massa annat skoj. Idag begravde vi inte bara barn i sanden utan besökte också Bergmancentret där jag blev så fascinerad av Ingmar Bergman att jag faktiskt köpte hans självbiografi, Laterna magica. Tror att det blir intressant läsning!

20130719-183248.jpg

 

 
6 kommentarer

Publicerat av på 19 juli, 2013 i Kuriosa

 

6 svar till “Status: På semester

  1. Hanneles bokparadis

    19 juli, 2013 at 21:15

    Härligt att leva utan klockan 🙂

     
    • Fru E

      20 juli, 2013 at 19:35

      Mycket! Samt att ta dagen som den kommer med många idéer vad vi kan göra men inte måste.

       
  2. Anna Johansson

    19 juli, 2013 at 21:21

    Fårö var vårt första stopp på vår resa och jag var betagen. Att flyga in från Gbg, sätta sig i bilen och några timmar senare befinna sig i ett annat land. Fåröland. Magiskt!

     
    • Fru E

      20 juli, 2013 at 19:38

      Vi konstaterade att Fårö-landskapet hade en del likheter med Norrlandskusten faktiskt! Tack för tipset om Barbro Sandells textilverkstad! Jag ska länka dig i inlägget jag skrev ikväll, men det blir när jag har tillgång till dator för det är så krångligt på paddan…

       
  3. Malin

    19 juli, 2013 at 21:29

    Ni missar väl inte Digerhuvud? Ska ses i solnedgången, då är det helt magiskt!

     
    • Fru E

      20 juli, 2013 at 19:39

      Vi var vid Digerhuvud men mitt på dagen. Kan tänka mig att det är maffigt i solnedgången!

       

Kommentera

