RSS

… och benen är fulla med spring!

09 Sep

tjejmilenJajamän! Fru E har sprungit Tjejmilen i helgen – den varmaste någonsin enligt uppgift! Och pust & stånk så jobbigt det var. Jag var alldeles för oförberedd på detta MEN jag är så fantastiskt nöjd att ha tagit mig runt. För bara ett halvår sen hade jag så ont i foten (nervsmärtor) och fick äta stark medicin mot reumatism. Då trodde jag aldrig att jag skulle kunna springa mer nånsin. Och så nu, i lördags sprang jag tillsammans med min trogna (löpar)kompis! Underbart!

En fin medalj blev det (min fjärde!) och faktiskt också lite läst. Vad passade väl bättre att ha med sig upp till Stockholm än en bok om kärleken till löpning? Kenneth Gysing heter författaren, tillika redaktör på Runner´s World och löpfantast, som skrivit den både roliga och väldigt inspirerande krönikesamlingen Ett år av magiskt löpande. Han har sprungit mer än 25 maraton så han vet verkligen vad han talar (läs: skriver) om! Kenneth Gysing tar oss med på löparrundor och lopp både i när och fjärran. Personliga anekdoter om löpning och korv (!) blandas med hårdfakta om antal trappsteg (5 164! Fattar du hur många det är?!) i världens tuffaste mara, The Great Wall Marathon i Peking. Men oavsett om man redan är en inbiten tävlingslöpare, glad motionär eller någon som alltid tar rulltrappan för att slippa gå så mycket som möjligt så är detta en väldigt underhållande och lite galen bok om löpningens själ. Det är faktiskt något alldeles magiskt med löpning! Och jag blir så sugen på att ge mig ut på en runda igen!

Författare: Kenneth Gysing
Titel: Ett år av magiskt löpande
Förlag: Pocketförlaget

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 september, 2013 i Böcker, Krönikor

 

Kommentera

