RSS

Bokmässan om 5 dagar – dags att planera!

21 Sep

bokmässanBokmässeapp och excelark i all ära, jag kör med papper, penna och kryss i mässprogram! I alla fall så här i planeringsstadiet. Jag har pendlat mellan tankar på att skriva upp ALLT och ALLA jag vill lyssna på, till att prioritera hårt. För det händer ju mycket på golvet också (inte minst alla vänner som man inte sett på ett tag och gärna fikar med). Så jag har sållat hårt bland alla intressanta programpunkter i mässprogrammet och hittat några måsten, bl. a.:

Torsdag kl. 13-13.45

”Vad är unikt för rumänsk litteratur?”
Därför att: Årets tema är ju Rumänien. Jag har ALDRIG läst en rumänsk författare och egentligen inte heller känt mig särskilt lockad, men jag hoppas få något tips om vilken författare som skulle kunna passa mig.

Fredag kl. 11-11.45
”Bilderboken – en samhällsanalys i tittskåpsformat”

Därför att: Jag tröttnar aldrig på bilderböcker och ser ju spår av 1970-talet i mina egna, gamla. Är redan med på att de är samtidsskildrande och vill höra en mer djupare analys om bilderboken.

Fredag kl. 17-17.45
”Hassan 20 år”

Därför att: Tjugo år sen Hassan? Unmöglich! Jag älskade Hassan och fnissar fortfarande när jag tänker på ”Ulf Lundells” busringning till strumpaffären! Årets måste köp blir den nyutgivna minnesboken med tillhörande busringningar på cd.

Sen blir det förstås förlagsmingel, bokbloggsträffar, bokfrukost med Mikael Fant och en massa annat kul! Åh, vad jag längtar tills torsdag! 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 september, 2013 i Bokmässan

 

2 svar till “Bokmässan om 5 dagar – dags att planera!

  1. Hanneles bokparadis

    21 september, 2013 at 16:52

    hinner nog inte till rumänskt

     

Kommentera

