RSS

Alice Munro och jag vann!

12 Okt

I år anordnade jag en tipstävling på jobbet inför tillkännagivandet av årets nobelpristagare i litteratur. Jag valde att tippa på en gammal favorit, Alice Munro. Jag trodde på nordamerikanskt i år och att det var dags förr en kvinna (de är bara tretton stycken totalt…). Valet stod mellan Margaret Atwood och Alice Munro, men eftersom Atwood skrivit science fiction så tänkte jag att det kanske ligger henne i fatet och valde Alice Munro, som jag själv gillade väldigt mycket och valde som bokcirkelbok. Insatsen var en spa-produkt för ca 50 kr.

Och jag vann! Eller vi vann! Det kändes först lite pinsamt att det var jag som vann min egen tävling, men jag kunde ju knappast veta, eller hur? Och jag hade antagligen inte heller någon påverkan på Svenska Akademins ledamöter heller. Eller en privat linje till Peter Englund. Så igår, fredagskväll!, njöt jag av bok och min vinst, här ser du en del av den:

Spa

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 oktober, 2013 i Kuriosa

 

2 svar till “Alice Munro och jag vann!

  1. BokDjungeln

    15 oktober, 2013 at 14:13

    Grattis, kul tävling! 🙂

     
    • Fru E

      15 oktober, 2013 at 19:12

      Tack! Ja, jag älskar ju att ligga och läsa i badet så detta kommer väl till användning. 🙂

       

Kommentera

