RSS

Bokresa som bokresa, väl?

30 Mar

Nu är den äntligen över, helgen då majoriteten av #boblmaf åkte till Syinge kursgård på bokresa (åtminstone om man ska tro allt twittrande, fejsbookande och instagramnande under helgen!). Jag skriver äntligen, för avundsjukan har varit min ständige följeslagare när jag fullkomligen bombarderats av bilder på läsande kulturtanter (gärna i sol) och vin-och-bok- stilleben samt inlägg som berättar hur underbart allt är på #bokresan2014. För jag var inte där, för jag var i Varberg och hejade fram sonen W i innebandy tillsammans med mina tjejer och hundarna. Inte så dumt det heller och som den sanna bibliofil jag är så hade jag planerat den här helgen väl med en natt på fina bokhotellet Gästis! Här fanns en massa böcker överallt: i korridoren, på rummet, ja, till och med Leninbadet i källaren hade ett bibliotek! Och som gäst blir man automatiskt medlem i ”bokklubben” och får ta med sig en av böckerna hem. Jag hittade Barrabas i en av de otaliga hyllorna. Jag har inte läst sen gymnasiet men i år är det ju jubileumsår för Per Lagerqvist som skulle ha fyllt hundra, om han levt.

Hotell Gästis är definitivt väl värt en övernattning! Och den här natten fick mig att känna att jag faktiskt också var på bokresa (om än att det inte blev nåt vidare läst…), så det så!

20140330-212327.jpg

20140330-212449.jpg

Leninbadet förtjänar några extra ord. Badet låg alltså under jord. Vi var i stort sett ensamma där igår kväll. Man kunde sitta i fotbad, duscha i doftande vatten, bubbelbada, basta, bada iskallt och inte minst koppla av i biblioteket med lingondricka och frukt. Fantastiskt fint!

20140330-212504.jpg

20140330-212520.jpg

20140330-212534.jpg

20140330-212550.jpg

20140330-212559.jpg

 
6 kommentarer

Publicerat av på 30 mars, 2014 i Böcker, Kuriosa, Resor

 

6 svar till “Bokresa som bokresa, väl?

  1. Linda

    31 mars, 2014 at 11:37

    Jag är också duktigt avundsjuk. Har precis börjat bokblogga och när jag läser andras bloggar är det mycket bokresor just nu känns det som. Vill också!

     
    • Fru E

      31 mars, 2014 at 21:22

      Vad kul med en ny bokblogg! Du får hålla ögonen öppna för bloggträffar och bokresor, de dyker upp med jämna mellanrum!

       
  2. Linnea/Bokblomma

    31 mars, 2014 at 20:52

    Det låter helt klart som att du har haft en bra helg! 🙂
    Kul med ett hotell som låter böcker ta plats! 🙂

     
    • Fru E

      31 mars, 2014 at 21:21

      Ja, passade mig perfekt.:)

       
  3. Cinnamon

    9 april, 2014 at 20:34

    Jag blir avundsjuk på din helg. det låter så mysigt! Själv får man nöja sig med ett fotbad medan man läser i soffan hemma. Inte så illa det heller iofs. 🙂

     
    • Fru E

      10 april, 2014 at 07:43

      Men nu är det vardag igen och bara att kunna hinna läsa en stund, känns som en lyx! Man får hitta sina tillfällen…

       

Kommentera

