RSS

Riskin’ it all

03 Jun

För några dagar sen skaffade jag bil här i USA. En superfin körsbärsröd SUV som är så mycket piggare än gamla Colten jag körde hemma i Sverige! Jag har börjat köra lite också, men fy så läskigt det är. För det första är mitt lokalsinne urkasst (och det är faktiskt så att allt ser likadant ut överallt här och gps:en snackar bara miles och yards) och, för det andra är det vansinnig trafik här och folk kör med siktet att vara först, inte att hjälpa någon vilsen medtrafikant (alltså mig). Men det finns en grej som får mig att ändå våga mig på att köra ensam med barnen i en halvtimme med något som liknar dödsförakt och det är… författarbesök!!

Biblioteken i Fulton County, där vi numera bor, har många intressanta programpunkter under de närmaste månaderna. En är ett författarbesök på ett filialbibliotek imorgon av Joshilyn Jackson! Hon bor tydligen i mina hoods och har skrivit fler böcker än de två som finns översatta till svenska. Jag älskade Visst finns det gudar i Alabama, men tyckte inte lika mycket om Mina två mammor. Nu hoppas jag att vi ska återknyta kontakten, Joshilyn Jackson och jag. Efter framträdandet blir det nämligen försäljning och signering… 🙂

Nu hoppas jag bara att jag hittar dit och att vi kommer fram levande!

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 3 juni, 2014 i Författare IRL

 

2 svar till “Riskin’ it all

  1. Hanneles bokparadis

    3 juni, 2014 at 08:43

    i Sverige kan vi få GPS:n prata engelska 🙂

     
    • Fru E

      6 juni, 2014 at 16:34

      Men varför i all världen skulle man vilja det? M v h meteranhängare 😉

       

Kommentera

