RSS

I en helt vanlig mataffär

29 Jun

Costco är en stormarknad som säljer mat och en massa annat till låga priser. Rubriken ljuger lite, lite speciell är den allt. Man måste nämligen vara medlem för att få handla där. Herr E fick tips om Costco från en arbetskamrat och vi har hunnit vara där två gånger.

En av gångerna kunde jag inte låta bli att snegla lite på böckerna. Jag skulle inte köpa nån där, hade jag bestämt. Det är ju mycket roligare att köpa böcker på Barnes & Noble, till exempel. Men så föll mina ögon på denna:

20140629-165508-60908215.jpg
och då kliade det förstås i mina fingrar. Skulle jag alltså inte behöva vänta på att den ges ut på svenska i slutet på sommaren? Omöjligt att motstå en sån möjlighet! Och så ser jag ju att det står ”Autographed copy” på den och öppnar försiktigt boken. Och ja, visst finns där en författarklumelur:

20140629-165826-61106705.jpg
Unbelievable! Därmed var alla tveksamheter som bortblåsta och The Son fick följa med hem. Förstås!
Jag har dock inte börjat läsa i den än. Är liksom lite fast i James Dashners serie The Maze Runner. Nu läser jag bok 2 och det är olidligt spännande!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 juni, 2014 i Böcker, Kuriosa

 

Kommentera

