RSS

Facebook-utmaning på bloggen

12 Sep

Just nu cirkulerar en utmaning på facebook. Man ska helt enkelt skriva ner 10 favoritböcker och sen utmana 10 vänner att göra detsamma, men jag tyckte att det vore kul att sprida den i bokbloggosfären också. Bokomaten utmanade mig och nu skickar jag utmaningen vidare till alla som vill vara med! Lämna gärna en kommentar eller länka tillbaks till mig!

Tio böcker som stannat hos mig heter utmaningen och jag skriver ner de 10 första jag kommer på, inte nödvändigtvis mina favoritböcker. Egentligen ska man uppmana 10 av sina vänner att göra detsamma, men jag uppmanar alla som vill att hänga på!

1. Monster och hjältar på himlavalvet av Maj Samzelius – en av de böcker min mamma läste högt för mig.
2. Halvvägs till himlen av Gunborg Wildh – Jag och min bästis Terése älskade Karolin-serien och sprang till biblioteket för att låna nästa del, som tur var hade de dubblett så vi kunde få varsitt ex.
3. …Och så var det bara en av Agatha Christie – mitt första möte med deckargenren!
4. Mamman och den vilda bebin av Barbro Lindgren – läste den för alla barnen men särskilt dotter M älskade den!
5. Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger – magisk berättelse som jag läste första gång var i N.Y.
6. Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver – omskakande berättelse som stannar kvar
7. Barskrapad av Barbara Ehrenreich – wallraff-reportage som jag ofta tänker på fortfarande, trots att det gått flera år sen jag läste
8. Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay – en av mina favoritböcker nånsin!
9. Patient 67 av Dennis Lehane – så otäck, så oväntad!
10. The Fault in Our Stars av John Green – grät som en gris och bara så fin

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 september, 2014 i Böcker, Kuriosa

 

Kommentera

