RSS

Författardrömmar, någon?

15 Sep

Det kom ett mejl från Harlequin förlag där de bad mig skriva några rader om en tävling som pågår. Det är ingen vanlig tävling. För första gången någonsin vill förlaget ge en svensk författare möjligheten att ge ut sin roman och det är det som är första priset. Har du författardrömmar och vill vara med? Mejla ett första kapitel (max 5000 ord) och ett synopsis där du kort beskriver handling, miljö och persongalleri (100 ord) och mejla ditt bidrag till tavling@harlequin.se och märk ämnesraden FÖRFATTARTÄVLING.

Ska du besöka Bok-och biblioteksmässan i Göteborg nästa vecka? Då kan du passa på att besöka Harlequins förlags monter (B0:10) för att få skrivtips och coachning av förlagets redaktörer.

Själv önskar jag att jag hade ett uppslag till en roman, men där är helt tomt och de idéer jag eventuellt har är såna som jag redan läst i andras böcker. Men jag är väldigt imponerad av alla de som skriver och skriver och aldrig ger upp.

Lycka till!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 september, 2014 i Tävlingar

 

Kommentera

