RSS

En enda natt på en enda dag

29 Sep

en enda nattNär jag blir helt asocial och bara vill bli lämnad ifred med min bok och min familj bara irriterar mig för att dom är i vägen, ja, då läser jag en riktigt BRA bok! Så var det med En enda natt, Simona Ahrnstedts senaste roman. Jag kunde inte – ville inte – sluta läsa! Det finns flera skäl till varför jag inte skulle tycka om den: Romance, gillar jag verkligen det? Redan från början vet jag ju hur det kommer att gå? Ändå gillar jag det här så himla mycket! Jag vet inte vad det är riktigt som gör att Simona Ahrnstedts böcker är så svåra att släppa, men en sak vet jag. Hon är en väldigt duktig författare! Språket flyter så lätt, det finns en sån glöd och nog måste väl Simona Ahrnstedt vara nummer 1 på sexscener bland svenska författare? Hon klarar att skapa en intensitet mellan älskande utan att falla över gränsen för vad som är vulgärt eller generande.

Lite kul – och modigt!- var det att hon med En enda natt övergav det historiska perspektivet och lät romanen om Natalia De la Grip och David Hammar utspela sig i dagens Stockholm. På ett sätt är det en modern Romeo och Julia-historia jag får läsa. David Hammar är riskkapitalisten utan skrupler och som sådana har han och hans partner Michel Chamoun varit extremt framgångsrika. Nästa företag på listan ska bli Davids stora trofé och planen är att krossa familjen De la Grip för att hämnas en tragedi i det förflutna. Första steget blir att bjuda ut Natalia De la Grip, som är en av koncernens få kvinnor och framtida arvtagare till imperiet, på en affärslunch. Ömsesidigt, och helt oplanerat, uppstår en attraktion dem emellan och på affärslunchen följer fler träffar. Davids strävan efter hämnd tillåter inga känslor, men han får allt svårare att behålla sitt fokus. Natalia anar inget, men har ingen önskan att bli kär. Deras kärlek är omöjlig och ändå…

Min önskan nu? Att Simona Ahrnstedt skriver på så att jag snart får läsa henne igen!

Författare: Simona Ahrnstedt
Titel: En enda natt
Förlag: Forum

 

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 29 september, 2014 i Böcker, Kärlek, Rec.ex.

 

3 svar till “En enda natt på en enda dag

  1. Hanneles bokparadis

    29 september, 2014 at 21:50

    Tack för tipset!

     
  2. Books ABC - bokenhanna

    30 september, 2014 at 06:00

    Jag håller med, visst är hon duktig!

     

Kommentera

