RSS

Politics & Prose i Washington DC

28 Dec

Förmiddagen tillbringades på National Geographic Museum med dotter M som tänker bli fotograf när hon blir ”stor”. Vi hade bådat önskat ännu fler fotografier, men det var helt klart sevärt. Efter lunch på en italiensk resturang i mysiga Georgetown, så var det dags för ett bokhandelsbesök på Politics & Prose.
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2014/12/img_2819.jpg
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2014/12/img_2798.jpg
Adventsstjärnor i skyltfönstret! Åh, vad jag har saknat dessa i jul, vi har inte sett dem under någon annanstans här i USA! Och när vi kom in i affären kände jag genast ”wow!”. Klockan var fyra på en lördageftermiddag, bokhandeln låg inte helt centralt och ändå var där fullt med människor som botaniserade bland litteratur och annat bokrelaterat! Så himla mysigt! Och det kändes verkligen som om bokhandeln drivs av bokälskare och att de som jobbar där läser mycket, för överallt fanns små boktipslappar inklämda och här fanns verkligen all sorts litteratur.
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2014/12/img_2797.jpg
Kul att se att Sjöwall & Wahlöös deckare fortfarande läses!
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2014/12/img_2802.jpg
Själv hittade jag novellsamlingen The Un-known Americans av debuterande Molly Antopol, som har höjts till skyarna bland recensenter. Och alldeles vid kassan hängde ett par gula (! Kanske ingen favvofärg när det kommer till kläder…) bibliotekariestrumpor som jag köpte för att komma ihåg vem jag egentligen är (vad jag egentligen är) i det här hemmafrulivet. 😉
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2014/12/img_2821-0.jpg

 
5 kommentarer

Publicerat av på 28 december, 2014 i Böcker, Bokhandlare, Resor

 

5 svar till “Politics & Prose i Washington DC

  1. mimmimarie

    28 december, 2014 at 10:13

    God fortsättning. En sån trevlig resa ni gjort över julen. Jag skulle oxo kunna tänka mig att skippa julfirandet för att se något annat.

     
    • Fru E

      3 januari, 2015 at 03:43

      Vi har inga särskilda jultraditioner och trivs väldigt bra med det! 🙂

       
  2. Mrs B

    2 januari, 2015 at 01:10

    God fortsättning från mig också. Jag är i D.C. minst en gång per år (för att fira julen) eftersom min man är härifrån och jag har aldrig besökt den här bokhandeln. Mannen känner så klart till den, berättar han när jag frågar. Tack för tipset och vad fint med julstjärnorna! De saknar jag också här i New York, där jag bor sedan i höstas. Vad gäller bokrelaterat i New York har du ju redan The Strand inplanerat, men kanske hinner ni också med ett besök i Houseing Works Bookstore i Soho?
    http://www.housingworks.org/bookstore/

     
    • Fru E

      3 januari, 2015 at 03:42

      Åh, läste din kommentar när jag satt i bilen på väg hem och missade således ditt tips, tyvärr. 😦 Vad häftig att bo i New York! Älskar den staden! Och kul att din man är från Washington DC. Då måste du förstås besöka Politics and Prose nästa gång du kommer dit! Mycket trevlig stad är det också, tycker vi!

       

Kommentera

