RSS

New York, New York!

03 Jan

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2015/01/img_2833-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2015/01/img_2835-1.jpg

Vad jag älskar den staden! Helt underbart att få komma dit vintertid den här gången, men fy så mycket folk överallt! Vi går med myrsteg längs gatorna och är väldigt tacksamma att vi inte har några barn i barnvagn den här gången…

Är man i New York så är ett besök på anrika Strand ett måste! Här vimlar det av folk längs bokborden och hyllorna och kärleken till litteraturen genomsyrar hela butiken. Jag blir glad och upprymd när jag möts av ”Welcome Book Lovers!” på entrédörren och det är underbart att gå runt och känna på alla fina böcker! Jag köpte Friendship av Emily Gould, mest för att den 1. var signerad (barnsligt förtjust i detta!) 2. den utspelar sig i New York. Lite av en chansning ändå!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/82a/13172834/files/2015/01/img_2859-1.jpg

Givetvis hann vi med mycket annat under våra dagar i New York: shopping, besök på The Metropolitan of Art Museum, Broadway och en fantastiskt föreställning av The Phantom of the Opera, lunch i Chinatown och fika i Little Italy (en av de dyraste någonsin), besök vid 9/11 – monumentet och sist men inte minst, nyårsfirande på Times Square med 1 miljon (11) andra människor och Taylor Swift som uppträdde! Igår packade vi in oss i en proppfull bil och körde hem, hela resan i ett sträck = 15 h! Vi kom hem sent i natt så idag har jag (nästan) bara läst bok och ätit godis…

 
4 kommentarer

Publicerat av på 3 januari, 2015 i Böcker, Bokhandlare, Resor

 

4 svar till “New York, New York!

  1. Lottens bokblogg

    3 januari, 2015 at 17:50

    Låter härligt! Jag var i New York -92, och det är ju ett tag sen 😉 Fast Times Square skulle jag nog passa på. När vi firade nyår i New Orleans fick jag en panikattack på torget av trängseln.

     
    • Fru E

      3 januari, 2015 at 19:14

      Nyår i New Orleans låter också häftigt, men visst kan man få panik i så stora folkmassor, men jag måste säga att det var aldrig trångt. Polisen delade av väldigt bra.

       
  2. snowflake

    21 januari, 2015 at 22:20

    Underbara The Strand! Jag har en väska som det står ”18 miles of books” på. Inköpt 2010, februari. Kanske är det ändrat?

     
    • Fru E

      22 januari, 2015 at 04:52

      Nej, det gäller fortfarande. Jag köpte en kasse med ugglor på och just den sloganen. Underbara ställe! Ett tips är att följa dem på Twitter och Instagram, om du inte redan gör det. Fullt med bra (bok)tips!

       

Kommentera

