RSS
Citat
27 Jan

Ända sen jag läste om nomineringarna till 2015 Edgar Awards för någon vecka sen, har jag tänkt att jag måste skriva ett inlägg av två olika anledningar: 1. Julia Dahl är nominerad för Invisible City (som är en av förra årets bästa deckare, enligt mig!) och så är även Wiley Cash´s This Dark Road to Mercy, vars debut A Land More Kind Than Home jag just har läst! Dessutom var jag på ett författarsamtal med honom i höstas, mycket intressant! Mer om det kommer snart i en blogg nära dig…

Edgar Awards är ett pris till författaren Edgar Allen Poes minne och delas ut i hela 14 (!) kategorier. Jag tycker att Best Novel och Best First Novel är de mest intressanta, men vill du läsa mer om nomineringarna så kan du göra det här.

De nominerade är…

Best Novel:

ed1 ed2 ed3 ed6ed4 ed5

Best First Novel:

ed11 ed7 ed8 ed9 ed10 ed11 ed12

Många fina deckartips! Vilka är du mest nyfiken på? Jag säger Wiley Cash´s, förstås. Och Ian Rankin är ju en gammal favorit som jag helt hade missat att han kommit med nytt! The Life We Bury får högt betyg på Goodreads (3.96) och handlar om en student som för ett skolarbete intervjuar en morddömd f.d. Vietnamsoldat och blottlägger hans bakgrund och vad som ledde fram till fängelsedomen.

Vinnarna presenteras den 29 april.

Edgar Awards – nomineringarna!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 januari, 2015 i Böcker, Nyheter

 

Kommentera

