RSS

Ljuvliga Spring Break!

13 Apr

Spring Break i Florida, 7 h bort med bil. Turkost vatten, kritvit sand på Clearwater Beach. Och en alldeles, alldeles underbar indie bookstore i Tampa som heter Inkwood Books! I´m in heaven!

Ett litet hus, nästan som en stuga, och turkost målad som havet. Inuti väldigt mycket böcker och bokliga ting, som muggar och anteckningsböcker. Och en helt igenom personlig prägel med personalens bästa tips och små skyltar instoppade i hyllorna. Här kunde jag ha tillbringat mycket längre tid än vad vi gjorde!IMG_3255 I vanlig ordning letade Herr E upp kokböckerna och fick tips om lokala recept. Jag drog mig till muggarna, magneterna och alla fina skrivböcker innan jag gick till skönlitteraturen.

Jag köpte World Gone By av Dennis Lehane, vilken är den sista boken i trilogin som inleddes med The Given Day och fortsattes av Live By Night. Det roliga är att den faktiskt utspelar sig i Tampa! Sen så köpte jag också en ungdomsroman som IMG_3258
IMG_3257heter The List av Siobhan Vivian, som utspelar sig på High School. Den förstnämnda har jag redan läst ut så den kommer snart att dyka upp här på bloggen.

Det har blivit en fin tradition att besöka oberoende bokhandlare när vi är ute och reser och Inkwood Books är definitivt värt ett besök, om du befinner dig i närheten!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 april, 2015 i Böcker, Bokhandlare

 

4 svar till “Ljuvliga Spring Break!

  1. Lottens bokblogg

    13 april, 2015 at 11:44

    Åh. Jag är inte avundsjuk. Inte alls. *host*. Men bara två böcker? Imponerande.

     
    • Fru E

      14 april, 2015 at 15:08

      Jag vet, bara två. Måste ju hålla i mig lite, ska snart åka hem till Sverige igen och böckerna är redan många… Spring Break i Utah lät också härligt, hur kom det sig att ni åkte just dit? Jag skulle så gärna vilja åka till Utah och Montana, men det blir inte den här gången.

       
      • Lottens bokblogg

        16 april, 2015 at 22:24

        Det var 50-årspresent till maken som är ett stort fan av Utah Jazz, NBA.-laget 🙂 Jag har varit där tidigare, både i Salt Lake CIty (då på konferens) och i Grand Canyon som ju är helt fantastiskt!

         
      • Fru E

        17 april, 2015 at 20:41

        Vilken fantastisk present! Åh, Grand Canyon! Ja, det finns verkligen många platser jag vill besöka i det här landet. 🙂

         

Kommentera

