RSS

Bokbingo!

21 Maj

I år ska jag köra bokbingo för första gången nånsin! Inspirerad av bästa bokpodden Books on a Night Stand skrev jag ut en av deras brickor här (den första som kom upp efter att ha tryckt på uppdateringsikonen – jag fuskade inte!). Det gäller alltså att få en bricka full innan Labor Day, som är den 7 september. Starten går nu på måndag, då vi firar Memorial Day här i USA. Jag är ganska nöjd med min bricka. Det är bara diktsamlingen som gör mig lite nervös… Kanske att jag också äntligen läser något av Birgitta Stenberg i sommar, för att kunna kryssa By an author who shares your first name.

Reglerna är enkla. Så fort du har läst en bok som passar en ruta, får du kryssa den. Tänk bara på att det är en bok per ruta som gäller, även om en och samma bok skulle kunna platsa på fler rutor. Belöningen när du fått bingo? En ny bok, kanske? Jag tror inte att jag kommer att ställa mig upp och skrika ”Books on the night stand!” som bokpodden föreslår, men man vet ju aldrig i euforin! Däremot föreslår de också en drink för varje full rad, diagonalt eller vertikalt. Det kan jag tänka mig! 🙂

Är det fler som ska köra bokbingo i sommar?

 
7 kommentarer

Publicerat av på 21 maj, 2015 i Kuriosa

 

7 svar till “Bokbingo!

  1. Rebecca & Daniella

    21 maj, 2015 at 19:45

    Hejsan! Vi har taggat dig i Liebster Award! Hade varit kul om du ville svara på våra frågor 🙂
    http://booktwin.blogspot.se/2015/05/liebster-award.html

     
    • Fru E

      24 maj, 2015 at 02:24

      Hej, vad kul! Återkommer när jag har funderat lite! 🙂

       
  2. mimmimarie

    21 maj, 2015 at 19:53

    Kul. Låter som en hanterbar variant av kaosutmaningen.

     
    • Fru E

      24 maj, 2015 at 02:23

      Häng på, vettja! 🙂

       

Kommentera

