RSS

Roswell, GA till Winnipeg, Canada och bokhandlarna under vägen, del 1

18 Jun

Det är 1600 Miles eller 257 mil mellan vårt hem i Roswell, Georgia till Winnipeg i Canada. Vi åkte genom, för mig, flera nya stater för att kolla på VM i fotboll. Lång resa, men ett härligt äventyr! Givetvis innehöll reseplaneringen olika bokhandels-stopp. Först en natt i St. Louis, Missouri och dagen efter ett längre stopp för mat och litteratur i Kansas City, som huvudsakligen ligger i Missouri faktiskt, men där bokhandeln jag hade kollat in (familjeägd indie-bookstore) låg i staten Kansas. Låt mig presentera: Rainy Day Books!

Underbart namn, eller hur?

      

Böcker en masse! Och på barnavdelningen ett klotterplank med rubriken ”Rodrick rules”, inspirerad av Jeff Kinneys böcker. Och mitt i satt en mormor/farmor och läste för sitt barnbarn ur en kapitelbok så levande att jag hade lust att slå mig ner på andra sidan om henne och lyssna. Det gjorde jag inte. Istället frågade jag efter en bok med lokal anknytning och fick tips om bland annat denna:

Och den fick så klart följa med mig hem! Jag har inte börjat läsa i den än. Den handlar i alla fall om ett mycket uppmärksammat mordfall i slutet av 1920-talet. Myrtle Bennett sköt sin man över ett parti bridge. Observera också mina supporternaglar!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 18 juni, 2015 i Böcker, Bokhandlare, Resor

 

3 svar till “Roswell, GA till Winnipeg, Canada och bokhandlarna under vägen, del 1

  1. Mrs B

    24 juni, 2015 at 19:04

    Hej, när kommer del två av er resa? (Och del tre, fyra…) Verkligen vackert namn på bokhandeln och precis som du brukar jag försöka hitta en bok med någon slags anknytning till en ny plats jag besöker. Har en hög olästa deckare i hylan av precis den anledningen!

     
    • Fru E

      24 juni, 2015 at 19:27

      Det är på gång, jag lovar! Har så himla mycket nu med flytten tillbaka till Sverige. Men nästa stopp kommer och blir Winnipeg!

       

Kommentera

