RSS

Roswell, GA till Winnipeg, Canada och bokhandlarna under vägen, del 2

09 Jul

Andra bokhandeln vi besökte på vår resa till Winnipeg, blev just i Winnipeg. McNally Robinson är också med sina 24 000 sq feet är den Canadas största indie-bokhandel och är familjeägd.

När man kom in i butiken så var det böcker överallt, både på höjden och bredden. Jag gillade verkligen deras skyltning. På en oansenlig pelare, till exempel, hade de satt upp små hyllplan med nya böcker (borde naturligtvis ha fotat detta) som var skrivna av kanadensiska författare. Där hittade jag en novellsamling av Heather O’Neill och då kom jag på att jag gärna ville läsa hennes Lullabies for Little Criminals. Sen hittade jag en generös HBTQ-hylla och en bok att kryssa i min bokbingo: When Everything Feels Like the Movies av Raziel Reid. Herr E hittade som vanligt en kokbok från staden.

På övervåningen hittade min son två fina böcker om väderfenomen och min äldsta dotter fick en grafisk roman. När vi kom till kassan hade det alltså blivit en hög. Expediten sa att hon inte brukade kommentera kunders inköp, men nu kunde hon inte låta bli. Vi hade hittat så många bra böcker, tyckte hon! 🙂 Jag berättade om min grej att besöka nya bokhandlar varthelst jag åker och det tyckte hon lät fantastiskt. Det är det också!

Sen åt vi lunch på deras goda restaurang Prarie Ink. Jag testade Afrikansk jordnötssoppa. God till en början, men sen tröttnade jag lite på smaken. Och så köpte vi med oss lite fikabröd från deras café.

Här kan du hitta del 1 från min resa.

Mcnally

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 juli, 2015 i Böcker, Bokhandlare, Resor

 

Kommentera

