RSS

Oh my gosh! Missad födelsedag! Min!

18 Aug

Men hallå! Den 14 augusti var det min bröllopsdag och tillika bloggen födelsedag! Den ena kom jag ihåg och firade, men den andra födelsedagen glömdes totalt bort! Hur som helst, 7 års bloggande ska firas traditionsenligt med en tävling!

I potten finns ett valfritt boksmycke för max 150 kr från Camillas – a k a Mind the book – fantastiskt fina alster som du hittar på Etsy! För att vara med i tävlingen så vill jag att du lämnar en kommentar med ett bokcitat som du gillar, varför du gillar det och vilken bok det är hämtat från. Vill du ha två ”lotter” så vill jag att du länkar till tävlingen nånstans på sociala medier eller om du har en blogg. Glöm inte att uppmärksamma mig på att du gör detta i så fall. Tävlingen avslutas söndagen den 30 augusti kl. 24.

Lycka till!

PS. Det här fina halsbandet var min senaste beställning från Camilla. Citatet är hämtat ur en av mina favoritböcker, To Kill a Mockingbird av Harper Lee.

 
11 kommentarer

Publicerat av på 18 augusti, 2015 i Tävlingar

 

11 svar till “Oh my gosh! Missad födelsedag! Min!

  1. Mrs E

    23 augusti, 2015 at 11:37

    Grattis!

    Mitt favoritcitat är ”Shut up please, I’m very busy and important” från Bridget Jones’s diary. Lite fusk dock, just den här versionen av citatet är från filmen, i boken står det ”Please shut up, I’m very busy and important”, men jag tycker att filmversionens ligger bättre i mun. Ett kaxigt citat, jag älskar att använda det när jag inte orkar prata med folk (läs: kollegor eller maken) 😉

    Har tipsat på min blogg: http://whatyoureadin.blogspot.se/2015/08/tipsigt.html

     
    • Fru E

      26 augusti, 2015 at 10:45

      Åh det citatet gillar jag också! Perfekt ju! Haha, tänker också använda det i alla fall med min inre röst. Just nu har du TVÅ lotter och VÄLDIGT stor vinstchans! 🙂

       
  2. Miriam A

    27 augusti, 2015 at 10:13

    När jag tvekar inför nya utmaningar i livet så tänker jag alltid på citatet från Min morbror Trollkarlen i bokserien om Narnia

    ”Djärve främling, besluta dig nu
    slå på klockan, möt faran du
    eller grubbla dig galen på
    vad som skulle ha hänt om du vågat slå.”

    Delar offentligt på facebook här:

     
    • Fru E

      29 augusti, 2015 at 10:45

      Bra ord att bära med sig!

       
  3. litteraturkvalster

    28 augusti, 2015 at 11:24

    Jag vill vara med så klart! Jag länkar på FB. Jag är så himla dålig på att komma ihåg citat, men en bok som jag nyligen läst citerade jag i recensionen och jag tycker det är så talande för huvudpersonens sorg som plötsligt slår henne – hårt och intensivt (hennes syster är död):
    ”All den framtid vi inte kommer att få tillsammans river och sliter i mig och jag lutar mig över papperskorgen och kräks ut den tills ingeting finns kvar, bara jag och det där fasansfulla, oranga rummet.
    Jag är ensam.
    Ensam som en snäcka i havet, med havets hela ensamhet brusande inom mig.
    Jag.
    Utan.
    Bailey.
    Alltid.
    Jag kastar mig ner i kudden och skriker som om min själ hade slitis itu, och det har den.”

     
    • Fru E

      29 augusti, 2015 at 10:40

      Klart du ska tävla om ett sånt pris! Vilket vackert citat som verkligen sätter ord på smärtan att förlora någon man älskar.

       
  4. Lottens Bokblogg

    29 augusti, 2015 at 11:59

    Jag som pärlar också blir ju alldeles i trasorna över sånt här och vill gärna vara med. Har länkat på Facebooksidan (https://www.facebook.com/lottensbokblogg?fref=nf)
    Och så citat. Jag är verkligen usel på att komma ihåg. Men från We Were Liars av E Lockhart kommer ett jag gillar ”Do not accept an evil you can change”

     
    • Fru E

      29 augusti, 2015 at 12:31

      Haha, så lustigt! Jag har just läst just den här boken och la också märke till just samma citat! 🙂

       
  5. Helena i Uppsala

    30 augusti, 2015 at 17:40

    Höga visan 1:2
    Kyssar vill jag dricka ur hans mun!
    – Din kärlek är ljuvare än vin.

     
  6. Bam

    30 augusti, 2015 at 19:23

    “Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?” i Harry Potter och dödsrelikerna är ett av många favoritcitat. 🙂 Grattis till födelsedag och allt!

     

Kommentera

