RSS

En oemotståndlig roman

01 Sep

Bergin%20-%20En%20oemotstandlig%20affar1_c0d291ff49034b455cd85e40d570ea02Så kul! Jag fick läsa Birgitta Bergin igen, precis som jag önskade efter att ha läst Ett oemotståndligt förslag förra sommaren. Boken jag blev så i r r i t e r a d på, på grund av slutet. Inte visste jag då att det skulle komma en uppföljning. Då hade jag säkert kunnat vara lite mer förstående. Birgitta Bergin visste så klart och nu är den här. Jag har läst och wow! Men en liten brasklapp, boken beskrivs av förlaget som en fristående uppföljare, men jag tycker absolut att du ska läsa Ett oemotståndligt förslag först. Och kanske ska du heller inte fortsätta att läsa här, om du vill göra läsa dem i ordning…

En oemotståndlig affär tar vid några år efter att vi lämnade Anna Holm i förra romanen. Hon lever ensam med sonen Lucas och är numera styrelseordförande och ägare av Vansbro fastigheter. Hon kämpar för att få vardagen att gå ihop med karriär och barn, att inte alltid vara den som hämtar sist på dagis och att ha koll på utflykter och föräldramöten till exempel. Dagispersonalen är på henne hela tiden, särskilt den där Filip. Visst uppskattar hon hans omtanke om Lucas, men ibland går han faktiskt över gränsen. Dessutom har hon en del problem med företagets vd som motarbetar henne i det tysta. När han föreslår att hon följer med honom till en mässa i Cannes, blir Anna positivt överraskad. Kanske kan resan få dem att samarbeta bättre? Redan första dagen blir hon presenterad för den karismatiske bankmannen Fabian och inleder en passionerad relation med honom. Fabian kommer dessutom med ett affärsförslag, en oemotståndlig affär som skulle ge henne det erkännande i Vansbro fastigheter som hon så väl förtjänar.

Vilken berättarglädje, vilket driv! Jag blir helt fast i Anna Holms värld och njuter varje sekund! Det är väldigt underhållande, lite lagom komplicerade förhållanden och välskrivet. Man kan kanske tycka att det här inte är så märkvärdigt, men att skriva en roman som roar läsaren så här mycket är förmodligen inte alls lätt och Birgitta Bergin förtjänar verkligen credit för att ha lyckas så bra! Ni vet, de där sommarlovsdagarna där man aldrig steg upp ur sängen utan bara låg och läste febrilt? Exakt så hade jag det under en dag i augusti med denna roman! Underbara läsglädje! Och Birgitta Bergin, allt är förlåtet! 😉

Författare: Birgitta Bergin
Titel: En oemotståndlig affär
Förlag: Bokfabriken

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 september, 2015 i Böcker, Kärlek, Rec.ex.

 

Kommentera

