RSS

Grattis Svetlana Aleksijevitj!

11 Okt

I torsdags tillkännagav Svenska akademiens val av årets nobelpristagare i litteratur. Priset tilldelas den vitryska författaren Svetlana Aleksijevitj

”för hennes mångstämmiga verk, ett monument över lidande och mod i vår tid”.

Visserligen känner jag till henne sen innan, men jag har inte läst någon av hennes böcker. Som tur var slutade jag kl. 12 och kunde följa rapporteringen från Börshuset live och snabbt som attan klicka hem en av hennes böcker. Jag valde den sist utkomna, De sista vittnena, och nu hoppas jag bara att jag var tillräckligt snabb så att boken snart kommer till mig!

IMG_3927

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 oktober, 2015 i Böcker, Nyheter

 

Kommentera

