RSS

Hej, här är jag igen!

22 Jan

För snart två veckor sen var jag ute på en kvällspromenad med vår hund Tintin. Av någon anledning tyckte jag att det var en god idé att gå på skogsvägen bakom vårt hus i mörkret. NÄR DET ÄR ISIGT OCH HALT. Plötsligt föll jag huvudstupa bakåt på ryggen, jag hann inte alls reagera förrän bakhuvudet studsade upp och ner ett par gånger mot marken. När jag öppnade ögonen igen, snurrade talltopparna uppe i himlen och huvudet värkte. Jag fick fram min mobiltelefon som låg i vänsterficka, samtidigt som jag fortfarande höll hårt i hundkopplet med höger hand, men fick byta hand direkt och släppa kopplet. Min höger hand värkte något så infernaliskt! Jag lyckades ringa min dotter M, som körde mig till jourläkarcentralen och sen satt vi på akuten till kl. 2 på natten. Diagnos: brutet båtben och gips i 12 veckor (och förmodligen sjukskriven lika länge)!

Som tur är har smärtan minskat väsentligt och nu kan jag koncentrera mig när jag läser igen. Planen är också att väcka liv i min kära bokblogg. Energin har fattats mig denna känslomässigt turbulenta senhöst, men nu kanske tillfället är här.

PS. Dagens insikt: Det tar förbaskat lång tid att skriva med en hand och jag blir väldigt trött i axel och rygg av det.

PS2. Skulle väldigt gärna sätta detta inlägg under kategorin ”Dystopi” för det är lite så mitt liv känns just nu.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 22 januari, 2017 i Nyheter

 

4 svar till “Hej, här är jag igen!

  1. Anna/Kulturkollo

    22 januari, 2017 at 19:38

    Krya på dig! Vi längtar efter inlägg 🙂

     
  2. Carro/Läsvärd eller inte

    26 februari, 2017 at 20:22

    Fy vilken otur. Krya på dig! Den här tiden på året går jag inte ut med hundarna utan mina dubbskor på mig

     
    • Fru E

      10 mars, 2017 at 12:39

      Tack snälla! Jag har förstått nu att dubbar är ett måste. Är nästan paniskt rädd för att halka igen!

       

Kommentera

