RSS

Lyrikvinnare!

20 Mar

Albert Bonniers förlag hade en tävling på Instagram. Vinsten var en tygpåse med citat ur Marie Lundquists bok Dikten är tanken som far genom hjärtat och spränger det. I kommentarsfältet skulle du skriva vad du helst vill bära i kassen, om den skulle bli din. Jag skrev:

”Jag skulle vilja börja läsa lyrik. Jag tror att jag snart vågar prova. Så alla lyrikböcker som jag ännu inte lånat från biblioteket, skulle passa fint i denna kasse!”

I fredags kom vinsten och en fin bonuspresent, nämligen Marie Lundquists bok! Dessutom en fin hälsning från ”AB:s lustagrupp”. Hur underbart låter det inte med en lustagrupp! Tack snälla, Rebecka & Kevin!

Och saken är den, att innan jag ens visste att jag vunnit så lånade jag hem två lyrikböcker från jobbet! Jag kommer inte att recensera dem i vanlig ordning här på bloggen, då blir det för mycket press. Jag vill försöka hitta hem till lyriken helt kravlöst! Men ett litet inlägg, och kanske ett smakprov, kommer det säkert.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 20 mars, 2017 i Lyrik, Tävlingar

 

5 svar till “Lyrikvinnare!

  1. Bokstund

    20 mars, 2017 at 14:01

    Grattis, vilken kul grej! 😊

     
    • Fru E

      24 mars, 2017 at 11:31

      Tack, tycker jag också!

       
  2. Åsa M R

    20 mars, 2017 at 23:09

    Grattis! Jag köar hos biblioteket för att få läsa Marie Lundquists enradingar. Jag tror att det blir något alldeles extra.
    Grattis igen!

     
    • Fru E

      24 mars, 2017 at 11:31

      Så kul! Då är du en van lyrikläsare? Tipsa gärna om något du gillar! Och tack! 🙂

       
      • Åsa M R

        30 mars, 2017 at 16:59

        Idag har jag hämtat boken på biblioteket. Jag vet inte om jag är en van lyrikläsare, kan till exempel inte deklamera utantill. Ett tips för att bekanta sig med lyrik, och hitta författare man vill läsa mer av, är att läsa antologier. Till exempel ”Älsklingsdikten”, ”Poesi på väg” och ”Kärlek och uppror” (sammanställd av Siw Widerberg och Anna Arte’n)

         

Kommentera

