RSS

Vad jag gjorde igår eftermiddag

23 Jul

Fint väder hemma och vid lunchtid la jag mig i vår solstol och kom inte upp ur den förrän den häringa godbiten till thriller var utläst! Belinda Bauer är helt fenomenal på att skapa ruggig stämning och fängslande intriger! Hennes senaste alster heter De vackra döda och har just kommit ut i handeln. Det är en perfekt sträckläsningsbok! Egentligen vill man ju att en sån här fantastiskt spännande bok ska räcka i en evighet, men tyvärr är det helt omöjligt att sluta läsa, när man en gång börjat!

Eve Singer är kriminalreporter på TV och snart trettio fyllda känner hon flåset av yngre, vackrare kollegor i nacken. Det är en tuff bransch för en kvinna på många sätt och machokultur råder på redaktionen. Samtidigt vårdar hon sin demente pappa hemma och slits mellan tudelade känslor inför detta. Som tur är har hon Joe, kameramannen, vid sin sida och tillsammans är de ett starkt team. När en ung kvinna mördas på sin arbetsplats mitt i julhandeln är Eve och Joe bland de första på plats. Det blir det första makabra mordet av en seriemördare som ser sina döda offer som konstverk som ska visas upp för omvärlden. När Eve blir kontaktad av mördaren, ser hon möjligheten att trygga sin anställning och bli oumbärlig på tv-kanalen. Men hur långt är hon egentligen villig att gå för att främja karriären? Plötsligt har hon blivit ett redskap i mördarens hand och tvingas inse att hon själv utgör en av drivkrafterna till dödandet.

Än en gång suverän spänning i mästerlig tappning från Belinda Bauer!

Författare: Belinda Bauer
Titel: De vackra döda
Förlag: Modernista

 
3 kommentarer

Publicerat av på 23 juli, 2017 i Böcker, Rec.ex., Spänning

 

3 svar till “Vad jag gjorde igår eftermiddag

  1. Lena

    23 juli, 2017 at 20:39

    Gillar alla böcker jag läst av Belinda Bauer, så denna kommer garanterat att läsas framöver.

     
  2. Monika

    24 juli, 2017 at 07:53

    Den här ska läsas så småningom, men jag försöker läsa även fristående böcker i den ordning de har kommit ut. På det viset blir det inga bakslag om författaren utvecklas lite 😉

     
  3. Lottens Bokblogg

    24 juli, 2017 at 19:36

    Jag älskar ju hennes böcker och köper dem så snart de kommer ut på engelska. Men den här var jag lite besviken på faktiskt.

     

Kommentera

