RSS

Jag har ju fyllt år = utlottning!

19 Aug

IMG_2385Vid kvällsläsning inne på Hyllans blogg igår, där Lotta skrev att hennes blogg fyll, insåg jag har missat min egen födelsedag! Fru E: s böcker fyllde ju sex år den 14 augusti! Helt otroligt att jag har bloggat om böcker i s e x år! Roligast under åren har definitivt varit alla möten, både virtuella och verkliga och att få äran att vara bokmässan bloggambassadör 2012. Jag hoppas få blogga om böcker och läsning under många år till!

För att dessa sex år med Fru E:s böcker så lottar jag ut ett bokmärke som jag köper när jag ser vem som har vunnit. Jag bor ju i USA just nu och har därför svårt att lotta ut en bok, men ett fint bokmärke är ju inte så svårt att skicka per post och försvinner förhoppningsvis inte heller under postgången… Och bokmärken kan man ju aldrig få för många av, eller hur? För att ha chans att vinna, lämna en kommentar till det här inlägget och skriv 3 saker du gillar och tipsa mig om sommarens bästa läsning. På söndag avslutas utlottningen och jag drar en vinnare.

Vad tycker du om mina nya knappar? Jag köpte dem i Miami på underbara, fantastiska Books & Books i Miami som Calliope tipsade mig om (mer om mitt besök där kommer i ett inlägg snart)!

 
9 kommentarer

Publicerat av på 19 augusti, 2014 i Kuriosa, Tävlingar

 

9 svar till “Jag har ju fyllt år = utlottning!

  1. Elina

    19 augusti, 2014 at 19:55

    Bokmärken har jag inget emot! (; Stort grattis till bloggens födelsedag! Min blogg fyller det halva om en vecka på ett ungefär! ;p (: Jag gillar katter, böcker (daaah) och jag är mycket förtjust i grönt för stunden (mellanmjölkgrön). Den bästa boken jag har läst i sommar (för det är väl sensommar?) är ”En man som heter Ove” och räknas inte den så får jag utnämna novellantologin ”Stockholms undergång”. Båda är klara femmor på Goodreads. (; (:

     
    • Fru E

      19 augusti, 2014 at 20:57

      Tack! Här är definitivt sommar än, men har sett och hört om hemska regnoväder hemma i Sverige. Klart att En man som heter Ove räknas! Jag älskade den också!

       
      • Elina

        19 augusti, 2014 at 21:00

        Jo – hösten kom med regnet känns det som här i Sverige! (: Grattis till bloggen igen och yeay för Ove! (; (:

         
  2. Lotta

    19 augusti, 2014 at 20:19

    Grattis till bloggen! Tänk att vi båda har sexåringar. Får se om vi slipper sexårstrotsen… 😉
    Vilka fina knappar! Jag är med och tävlar genom att säga att jag gillar böcker, hösten och rödvin.
    Sommarens bästa var The One Plus One av Jojo Moyes, snart på svenska som Etthundra mil.

     
    • Fru E

      19 augusti, 2014 at 20:58

      Ja, tänk att vi satt nästan precis på dagen samtidigt för sex år sen och bestämde oss för att starta en bokblogg! Tack för tipset, har inte läst! 🙂

       
  3. Lottens Bokblogg

    19 augusti, 2014 at 21:05

    Grattis till sex år! Wow!
    Tre saker jag gillar är böcker (såklart), att göra smycken och så kaffe latte;-)
    Tips. Tja, Sharon Boltons A Dark and Twisted Tide var verkligen bra tyckte jag. Kaninhjärta av Christin Ljungqvist var riktigt bra också.

     
    • Fru E

      19 augusti, 2014 at 22:34

      Tack för grattiset! Boltons ja, finns på min mentala att-läsa-lista!

       
  4. Paula

    24 augusti, 2014 at 19:00

    Sex år! Wow! Få passa på å tacka för att du uppmuntrade mig att börja bokblogga.
    Tre saker som jag gillar, prickar, pyssel och att prata böcker. Började bokklubben i torsdags hälsa Wilmer att han saknas!
    Min sommars bästa bok (så svår fråga) men den jag tänkt mest på efter läsning var Nina Åkestams Meningen med hela skiten. Inte alls den typen av böcker jag brukar läsa annars. Men mycket bra att tänka mer på när man råkar tycka lite för mycket om sitt jobb.
    Hoppas ni har det helt underbart där långt borta!

     
    • Fru E

      25 augusti, 2014 at 16:35

      Hej Paula! 🙂 Ja, sex år är lång tid och visst är det kul att blogga! 🙂 Det ger tillbaka så mycket – nya bekantskaper och nya erfarenheter. Tack för tipset, känner inte till boken mer än att jag har sett den i olika flöden. Tack för hälsningen till Wilmer, han hälsar tillbaka! Han läser fortfarande! 😉

       

Lämna en kommentar