RSS

Hemma igen och snart är det vardag

10 Aug

Nu har jag kommit hem från min Barcelona-resa! Jag överraskade Herr E fullständigt! Han fyllde 40 tidigare i veckan och trodde att han skulle fira sin födelsedag med några vänner till oss. Vad han inte anade var att jag planerat att ge honom en resa till Barcelona på tu man hand, d v s utan  barnen, så han blev ganska så överraskad när han upptäckte det. Egentligen helt otroligt att jag och barnen lyckats hålla masken sen maj och lurat in honom på villospår utan problem…!

innanjagEn underbar stad och en underbar vistelse! Vi promenerade, åkte en massa taxi, käkade gott, badade i hotellets pool på takterassen, njöt av havsutsikten från rummet, drack cava och bara mådde gott. Lite läst blev det också faktiskt. Tre böcker på fem dagar får väl ses som ganska bra den här sommaren (har ju läst ovanligt lite under semestern)! Den första var Paradisträdgården som är bokcirkelns nästa bok och ska diskuteras i slutet av månaden. Jag gillade den jättemycket och den höll mig kvar i verkligheten under den här resan, kan man säga. Så obehaglig och, tyvärr, väldigt trovärdig! Andra boken läste jag ut på en dag. Innan jag somnar var en äkta bladvändare som var helt omöjlig att släppa! Sista boken läste jag ut idag på morgonen, Gudar och odjur. Också mycket bra deckare! Lite Glasgow noir. Mer om dessa i senare inlägg!

bunboDet är ju inte dumt att twittra heller. På så sätt fick jag veta att Bokbabbel var i fontänsamma stad bara några dagar tidigare och hade flera heta tips. Bland annat mycket gott vietnamesiskt käk på resturangen Bun Bo och fontänshowen nedanför Nationalmuseum för katalansk konst, som var helt magisk. Otroligt vad man kan åstadkomma med vatten och ljussättning!

Nu väntar Nessers senaste roman, Levande och döda i Winsford! Sista helgen innan det är jobb igen…

 
4 kommentarer

Publicerat av på 10 augusti, 2013 i Böcker, Resor

 

4 svar till “Hemma igen och snart är det vardag

  1. Marita

    11 augusti, 2013 at 23:54

    Åh, vad roligt att Barcelonaresan blev bra! Nu ses vi snart, må så gott tills dess!

     
    • Fru E

      12 augusti, 2013 at 20:10

      Hej Marita! Härligt att ses snart igen! 🙂 Vi hade det U N D E R B A R T! Fick du mitt mess om att vi besökte en av tapasrestaurangerna du/Klara rekommenderade?

       
      • Marita

        13 augusti, 2013 at 00:45

        Nej, det var synd, jag har inte fått något sms. …men så roligt att ni hittade dit. Hoppas det smakade bra:).

         

Kommentera

